قبل از دستبرد دولت +عکس

۲۷م اسفند ،

اعلام این مطلب موجی از هجوم سراسری را به بانک ها و دستگاه های خودپرداز قبرس سبب شده است.قرار است مجلس قبرس روز دوشنبه (فردا) دربارهٔ این طرح تصمیم گیری کند. مردم قبرس از این طرح دولت بسیار عصبانی و ناراحت می باشند.

در پی مطرح شدن طرح کسر مالیات از حساب بانکی شهروندان قبرس، مردم این کشور برای اینکه مالیات کمتری از حساب های بانکی شان کسر شود به خودپرداز بانک ها هجوم بردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت نیکوزیا در نظر دارد حدود ۷ تا ۱۰ درصد از موجودی حساب بانکی شهروندان این کشور را برای دریافت وام ۱۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا کسر کند.

اعلام این مطلب موجی از هجوم سراسری را به بانک ها و دستگاه های خودپرداز قبرس سبب شده است.

قرار است مجلس قبرس روز دوشنبه (فردا) دربارهٔ این طرح تصمیم گیری کند و مردم قبرس که از این طرح دولت بسیار عصبانی و ناراحت می باشند قبل از مطرح شدن این طرح در پارلمان و تصمیم گیری دربارهٔ آن در تلاش می باشند تا حساب های بانکی خود را حتی المقدور خالی کنند.

گفتنی است یکی از شروط اتحادیه اروپا برای ارایه بسته کمکی ۱۰ میلیارد یورویی به قبرس برداشت مبلغی از حساب بانکی شهروندان این کشور و انتقال آن به بسته کمک مالی اتحادیه اروپا است.

دولت قبرس برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی خود چاره ای جز دریافت وام از اتحادیه اروپا و نهادهایی چون صندوق بین المللی پول  یا بانک جهانی ندارد، اما دولت سابق کمونیستی این کشور در مذاکرات با نهادهایی چون بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای دریافت وام موفق نبود.

دولت تازه قبرس که از هفته قبل بر سر کار آمده درخواست دریافت ۱۷ میلیارد یورو وام اضطراری برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی از اتحادیه اروپا را مطرح کرده است.

تصمیم به اخذ مالیات از حساب های مالی شهروندان قبرس و دیگر سرمایه گذاران خارجی در این کشور، از نظر ناظران اقتصادی می تواند به فرار بیشتر سرمایه از این کشور به ویژه سرمایه گذاران خارجی منجر شود.

قبرس چهارمین کشور عضو اتحادیه اروپا (پس از یونان ، ایرلند و اسپانیا)است که در تابستان سال قبل میلادی (۲۰۱۲)درخواست دریافت وام اضطراری از اتحادیه اروپا را مطرح کرده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.