قبل از ۵ سالگی درمان شوید!

۱۹ام بهمن ،

قبل از 5 سالگی درمان شوید!

درمان تنبلی چشم پس از۱۰ سالگی تأثیر بر بینایی ندارد بنابراین مراجعه به پزشک قبل از ۵ سالگی برای اطمینان یافتن از سلامتی چشم ضروری است.

به گزارش راسخون، علی رضایی فر متخصص چشم پزشکی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت:تنبلی چشم فعالیت غیرطبیعی یکی از چشم هاست در واقع نوعی اختلال بینایی که ویژه سنین کودکی است.

وی افزود:از علائم این عارضه می توان به انحراف چشم و آب مروارید اشاره کرد البته گاهی ممکن است ظاهر چشم کاملا طبیعی باشد و کودک نیز از ضعف بینایی اش شکایت نکند
وی در ادامه گفت:نکته مهم این است که احتمال درمان تنبلی چشم پس از ۷ تا۱۰سالگی وجود ندارد و احتمال بدست آوردن بینایی کامل کمتر می گردد.

رضایی فر مراجعه به پزشک را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد:حتی اگرچشم درقبل از۵ سالگی دچار تنبلی شده باشد قابل درمان است و با طی کردن مراحل درمان بینایی کاملا بدست می آید.

وی در مورد درمان تنبلی چشم تصریح کرد:در موارد شدید پزشک با بستن چشم سالم،مغز را وادار به استفاده از چشم تنبل می کند در واقع با این کار چشم تنبل قوی می گردد و هرچه تنبلی بیشتر باشد مدت زمان بستن چشم سالم بیشتر است.

وی عنوان کرد:مدت بستن چشم سالم از چند هفته تاچند ماه است،البته بستن بیش از ۶ ساعت علاوه بر اینکه اثر مطلوبی ندارد احتمال دارد تنبلی در چشم سالم نیز ایجاد گردد
لازم به ذکر است:کودکانی که نارس متولد می شوند استعداد بیشتری برای ابتلا به این عارضه دارند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.