قبولی دختر ۱۳ساله در رشته پزشکی/ عکس

آرمیتا فرید ۱۳٫۵ ساله، جوانترین داوطلب کنکور سراسری۹۲ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد.

به گزارش ممتاز به نقل از بولتن نیوز به نقل از بهار، این داوطلب ساکن اصفهان است و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت کرده است.

وی می گوید:تا سال ۸۶ دوره ۵ سال ابتدایی را امتحان دادم و تا سال ۸۸ سوم راهنمایی را به پایان رساندم.از سال ۸۸ به بعد وارد دبیرستان شدم و ۴ سال دبیرستان را به صورت عادی گذراندم و امسال هم در کنکور شرکت کردم . من در مدرسه عادی درس خواندم و بدون اینکه کلاس خصوصی یا معلم خصوصی داشته باشم موفق شدم در کنکور سراسری قبول شوم. آرمیتا با اشاره به تلاش خود برای قبولی در رشته پزشکی افزود : کسی که هدفش قبولی در رشته پزشکی در یک دانشگاه خوب و معتبر باشد،مسلماً باید یکسال خوب زحمت بکشد و من هم این یک سال برایم بسیار سخت گذشت ،اما به هر حال این دوران تمام شد. وی پس از لطف خداوند، نقش پدر و مادر خود را در کسب این موفقیت مهم دانست و گفت: مادرم برای ایجاد آرامش من و در روزهایی که احساس خستگی و تنهایی می‌کردم بسیار کمکم می کرد.

قبولی دختر 13ساله در رشته پزشکی

آرمیتا از چگونگی شرایط جلسه آزمون کنکور گفت: وقتی در جلسه کنکور می‌نشینید، ۴ ساعت سرنوشت فرد را تعیین می‌کند و این زمان را باید مدیریت کرد. در آنجا نه پدر و نه مادر و نه معلم هیچکدام حضور ندارد، فقط حضور خود فرد است و خدای او و آن توکلی که سبب آرامش و ادامه کار می گردد. وی گفت هفته قبل از کنکور استرس بسیاری داشتم اما خدا را شکر که در روز کنکور اضطراب من بسیار کمتر بود. ولی در جلسه آزمون موقعی که به تستهای اختصاصی رسیدم یه مقدار استرس داشتم و حتی گریه کردم، اما بسیار سریع تصمیم گرفتم ادامه تستها را بزنم و کار را تمام کنم.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شده ،گفت: من قبل از برگزاری کنکور می دانستم که در رشته پزشکی قبول خواهم شد. آرمیتا گفت: از دوران کودکی علاقه داشتم پزشک شوم و این در دست نوشته‌های دو سالگی ام موجود است. علوم مرتبط با بدن انسان را بسیار دوست داشتم و به همین سبب رشته پزشکی را انتخاب کردم و علاقه مندم پس از دوران پزشکی رشته تخصصی جراحی عمومی یا داخلی را انتخاب کنم.


بولتن نیوز | bultannews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱۵نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    من ۱۵ سالمه و رشته ریاضی میخونم به نظر من علاقه مهمتر از همه چیز است شایدتو کنکور قبولشدن افتخار باشه ولی موفق شدن توی یه رشته بدون تکنکور ارزشش بیشتره

  2. رضا:

    درسته که پشتکار انسان اراده است اما اراده هم یک پشتکار دارد که ان هم تلاش است.

  3. زهرا:

    سلام
    بنده هم به رشته ی پزشکی البته طب سنتی علاقه مندم به نظر بنده در درجه ی اول توکل به خداوند وسپس مصمم دنبال هدف رفتن این شرایط را برای فرد ایجاد می کنه تا بتواند هر گاه که اراده کند به موفقیت برسد …
    آرزوی موفقیت وسر فرازی برای تمامی دوستانم چه دختر خانم مورد نظر وچه دکترای آینده ی ایران عزیزمون دارم

    • d.zahra.m:

      ایول دمت گرم

  4. پسر غمها:

    مونده به خود ادم باید هدفشو مشخص کنه هدفشو مشخص کرد روی اون کار کنه نه چیز دیگری این خانوم۱۳ ساله هم همینکارو کرده هدفش پزشکی بوده وبرای رسیدن به هدفش تلاشوو کرده ادم باید تلاششو بکنه بقش توکل بخدا همه میتوانند انشالله به اظن خدا میخام دندانپزشک شم ۱۶٫۵سالمه همه موفق شن خدا باهاتون(:

    • a:

      جناب پسر غمها شما برای قبولی توی کنکور باید از الان تا یه روز قبل کنکور املا تمرین کنید .اظن یا اذن ؟!

  5. نرگس:

    اصلا عجیب نبود به نظر من این دخترمخ نداره بلکه پشتکارداره وخیلی ازمفاددرسی که مامیخونیم تکراری واضافه است اگه ماهم اینطوری درس میخوندیم ماهم ۱۳سالگی کنکورمیدادیم بعدشم این خانم فقط انگراز یک بعد رشد کرد ادم خوبه درهمه ابعاد رشد کنه

    • محمد:

      باهات خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی موافقم

    • سحر:

      کاملا درسته و حق با شماست.دقیییییییییییییقا موافقم

    • نگین:

      آخه … اتفاقا کارش فوق العاده بوده!!!!!!این اراده و پشتکاری ک تو ازش حرف میزنی هر کسی نداره!!!!!!توی دورانی ک خوش گذرونیش بوده داشته درس میخونده فقط!!کاره آدمای ضعیف کم اهمیت جلوه دادن کارهای دیگرانه!

  6. پانته آ:

    هر کسی یک توانایی رو داره…خدا همه رو نابغه نمی آفرینه

  7. نسیم:

    ایشالاه موفق بشه …. منم دوست دارم داروساز شم ۱۴ سالمه مطمن هستم که میتونم به خواستم برسم….

  8. دنیا:

    وای خوش به حالش ! من فقط ۱سال ازش بزرگ ترم هیچی هم بلدنیستم ! خیلی هم دوست دارم پزشک بشم ! برام دعاکنید !

    • ساره:

      ایشالا

    • رضا:

      برادر من دانشجوی امیرکبیر که بود بورسیه هم شد و رفت ۴سال قبل از کنکور درس کنکور را خواند یعنی در اول دبیرستان راز موفقیت کنکور این است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.