قتل به جرم گفتن «الله اکبر»

۲۹خردادماه،

یک نگهبان دیوار ندبه در سرزمین های اشغالی، هم‌کیش یهودی خود را که در پای دیوار فریاد «الله اکبر» سرداده بود به ضرب گلوله از پای درآورد. این نگهبان مدعی است زائر یهودی ضمن گفتن الله‌اکبر، دست به جیب برده و وی خیال کرده که او تروریست است.

به گزارش «دویچه وله»، ساعت ۸ بامداد روز جمعه یک نگهبان دیوار ندبه در واکنش به عمل زائری که در پای این دیوار فریاد الله‌اکبر سرداده بود، به سوی او تیراندازی کرد و او را کشت. قربانی یک فرد ۲۶ ساله بوده است.

به ‌گزارش خبرگزاری‌های آلمان و فرانسه، این فرد هنگام سردادن فریاد الله‌اکبر دست خود را به سمت جیب شلوارش برده بود و این سبب شده که سرباز اسرائیلی تصور کند قصد تیراندازی به سوی او را دارد.

هنوز هویت قربانی و سبب این که او فریاد الله‌اکبر سرداده، روشن نشده است. پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آخرونوت به نقل از یک یهودی دیگر که هر روز برای دعا به پای دیوار ندبه می‌رود، نوشته است:‌ «این مرد همیشه رفتار عجبیی داشت. او یکبار گفت که حالا مسلمان شده است. همه محلی ها او را می‌شناختند. اما نگهبان دیوار ندبه شناختی از او نداشت».

نگهبان اسرائیلی مدعی شده که تصور می‌کرده قربانی تروریست است و می‌خواهد برای حمله به او از جیب شلوارش اسلحه خارج بیاورد. اما در بازرسی بدنی از قربانی، سلاحی یافت نشد. اعضای یک گروه امدادی بلافاصله پس از تیراندازی کوشیدند این فرد را از مرگ نجات دهند، اما تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

دیوار ندبه بخشی از دیوار معبد دوم بیت المقدس است که در سال ۷۰ میلادی به وسیله رومی‌ها ویران شد. مسجد الاقصی از اماکن مقدس مسلمانان نیز در نزدیکی دیوار ندبه قرار دارد. هنگام تیراندازی به‌سوی این فرد، گروه وسیعی از یهودیان سرگرم عبادت در پای دیوار ندبه بودند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.