قتل عام زنان و کودکان روستای حطله در سوریه

۲۳خردادماه،

درگیری در روستای حطله سوریه که گفته می گردد مخالفانِ سوریه در آن بیش از شصت نفر را که شامل زنان و کودکان و سایر غیرنظامیان شیعه بوده کشته اند، تشدید شده است.
به گزارش مونیتورینگ خبرها خارجی واحد مرکزی خبر، کمیته های هماهنگی مخالفان سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، مخالفان مسلح حدود شصت تن از حامیان حکومت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، را که بیشتر آنان مسلح بودند، در شهرک حطله کشتند. این در حالی است که شاهدان عینی از کشتار غیرنظامیان در این روستا به دست نیروهای جبهه النصره خبر می دهند. در بیانیه کمیته های هماهنگی مخالفان سوریه همچنین آمده است، شمار بسیاری از غیرنظامیان در روستای حطله به مناطق دیگرِ دیرالزور فرار کردند.
این گروه مخالف دولت سوریه تاکید کرد، پس از حمله روز دوشنبه شب نظامیان حامی دولت سوریه به یک مرکز ایست و بازرسی مخالفان مسلح در خارج از مرکز استان دیرالزور که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد، اشخاص مسلح نیز ده ها تن از حامیان بشار اسد را در روستای حطله کشتند.
در بیانیه مخالفان هیچ اشاره ای نشده که آیا غیرنظامیانِ حطله به صورت عمدی و فقط برای انتقام جویی کشته شده اند، یا کشتار آنان، صرفاً تصادفی و به سبب گرفتار شدنشان در خط تبادل آتش بوده است. این در حالی است که دولت سوریه، حمله شورشیان به منطقه شیعه نشین حطله را عملیاتی از قبل طراحی شده، به منظور «قتل عام غیرنظامیان» خوانده است.

واحد مرکزی خبر


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.