قتل عام ۱۹۰ انسان بیگناه در روستاهای سوریه

از این پس در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به پرونده هایی می پردازیم که نشان دهنده نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی غربی است. این کشورها که خود دم از حقوق بشر می زنند در موارد بسیاری آن را زیر پاگذاشته و خلافش رفتار کرده اند،برخی از این پرونده ها را برای شما هرشب بازنشر می کنیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای ۱۰۵ صفحه ای که مهر امسال منتشر شد. اعلام کرد که گروه های مسلح در سوریه موسوم به گروه های جهادی اوایل آگوست با حمله به روستاهای علوی این کشور دست کم ۱۹۰ غیر نظامی را کشتند و ۲۰۰ نفر را ربودند. از میان کشته شدگان ۶۷ نفر اعدام شده اند.

در این بیانیه آمده است که سازمان دیدبان حقوق بشر در تحقیقات خود از ۳۵ نفر که از حملات افراد مسلح نجات پیدا کرده اند استفاده کرده است. افراد مسلح ۴ آگوست به ۱۰ روستای علوی در استان لاذقیه حمله کرده بودند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: در میان کشته شدگان ۷۵ زن و ۱۸ کودک وجود دارد. ۶۷ نفر از کشته شدگان نیز به هنگام فرار از دست افراد مسلح توسط آنها اعدام شدند. گفته می شود این افراد هیچ تهدیدی برای گروه های مسلح محسوب نمی شدند و اقدامی علیه آنها انجام نداده بودند.

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: ۲۰ گروه مسلح در حمله به روستاهای علوی لاذقیه و اشغال آنها مشارکت داشتند که این روستاها در نهایت ۱۸ آگوست توسط ارتش سوریه آزاد شدند. در ادامه بیانیه گفته شده است: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام(داعش)، جبهه النصره وابسته به القاعده، جیش المهاجرین، الانصار و نیز انصار الشام و صقور العز از جمله گروه های اصلی در حمله به روستاهای علوی لاذقیه بودند.

گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام و نیز جیش المهاجرین و الانصار همچنان بیش از ۲۰۰ غیر نظامی را به عنوان گروگان در اختیار دارند که اغلب آنها زن و کودک هستند. بنا بر اعلام شاهدان، افراد مسلح در برخی موارد تمامی اعضای یک خانواده را اعدام کرده اند.

جو استورک رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که حملات افراد مسلح به روستاهای علوی برنامه ریزی شده بود و این حملات جنایت ضد بشری محسوب می شود.

دیده بان حقوق بشر همچنین بر ضرورت تحریم تسلیحاتی گروههای مسلح در سوریه و همچنین توقف ارسال سلاح برای این گروههای خطرناک تاکید کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.