قتل قهرمان دوچرخه‌سواری در خیابان

شوک:  این دوچرخه‌سوار جوان در حال رکابزنی بود که مورد حمله ۴ تن قرار می‌گیرد و پس از درگیری شدید پشت یک کیوسک روزنامه‌فروشی با ضربات پی‌درپی چاقوی مهاجمان به قتل می‌رسد. این ورزشکار که گفته می‌شود در کارنامه ورزشی خود چند عنوان قهرمانی کشوری و لیگ دوچرخه‌سواری را داشت به گفته رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان البرز، ابتدا با این ۴ تن درگیری لفظی پیدا می‌کند و سپس کار به درگیری فیزیکی می‌کشد. او که ظاهراً برای تمرین دوچرخه‌سواری ساعت ۱۲ جمعه شب سوار بر دوچرخه‌اش از خیابان می‌گذشت با هجوم این ۴ تن به پشت دکه روزنامه‌فروشی کشانده شد و پس از یک درگیری خونین با اصابت ۴ ضربه چاقو با پیکری خونین بر زمین افتاد. پس از این درگیری، فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و دقایقی بعد کارآگاهان اداره آگاهی در محل حضور یافتند و با چهره غرق به خون مهرداد امینی مواجه شدند. بدن نیمه​جان این دوچرخه‌سوار به‌سرعت به بیمارستانی در کرج انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحات وارده، تلاش پزشکان مؤثر واقع نشد و دوچرخه‌سوار جوان کرجی جان سپرد.

 قتل مهرداد امینی به دستور بازپرس ویژه قتل کرج تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی استان البرز بسرعت تحقیقات را در رابطه با کشف زوایای پنهان این جنایت آغاز کردند و با بررسی گسترده موفق شدند بسرعت ۴ تن از افراد حاضر در درگیری را شناسایی کنند و همگی در عملیات غافلگیرکننده‌ای دستگیر شدند.
در حالی که تا ظهر دیروز و ساعت‌‌ها پس از بازداشت مهاجمان، اداره آگاهی استان البرز حاضر به انتشار اطلاعاتی درباره جزئیات این قتل نبود. اما بستگان عاملان قتل مدعی شدند انگیزه جنایت، موضوع مزاحمت تلفنی بوده است.
سایت باشگاه خبرنگاران جوان هم در خبری کوتاه مدعی شد: مزاحمت تلفنی منجر به قتل مهرداد امینی شده است.
بر اساس این گزارش، سه‌شنبه هفته گذشته خانواده‌ای به دادگاه مراجعه می‌کنند و مدعی می‌شوند مهرداد امینی اقدام به ایجاد مزاحمت‌‌های پی‌در پی تلفنی کرده است. پرونده‌ای در این مورد تهیه می‌شود و مراتب تحت پیگیری قرار می‌گیرد اما خانواده شاکی با ایجاد یک قرار صوری با مقتول، او را به خیابان رستاخیز کرج می‌کشانند و با مشارکت پدر، پسر و دو برادر پدر(از شاکیان پرونده) او را به قتل می‌رسانند. عاملان این واقعه خونین سپس در تماسی با پلیس ۱۱۰ جزئیات حادثه را خبر می‌دهند و از محل متواری می‌شوند. پلیس با بررسی واقعه بسرعت درمی‌یابد قتل دوچرخه‌سوار ۱۹ ساله کرجی کار این خانواده است و بسرعت آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهد و همه متهمان دستگیر می‌شوند.
این در حالیست که رئیس هیأت دوچرخه‌سواری البرز و مربی این دوچرخه‌سوار ادعای مزاحمت تلفنی را تأیید نمی‌کند. مجید سبزه‌پرور رئیس هیأت دوچرخه‌سواری البرز می‌گوید: مهرداد امینی یک ورزشکار بااخلاق و مؤدب بود و فضایل اخلاقی بسیاری داشت. وی به شوک گفت: من چنین خبری را تأیید نمی‌کنم کما این که در دو روز گذشته برای پیگیری پرونده به اداره آگاهی کرج مراجعه کردیم و هیچ بحثی از مزاحمت تلفنی به عنوان انگیزه درگیری نبود و من نمی‌دانم برخی این خبر‌ها را از کجا درمی‌آورند.
وی افزود: البته ممکن است متهمان ادعا‌های اینچنینی نیز برای توجیه انگیزه قتل ذکر کنند ولی به هر حال پرینت تلفنی می‌تواند مشخص کند که آنها درست می‌گویند یا خیر. با این وجود من چنین مسئله‌ای را تأیید نمی‌کنم و در اداره آگاهی نیز چنین مسئله​ای به ما گفته نشده است.
محسن رمضانی، مربی مهرداد امینی نیز در گفت‌وگو با شوک گفت: این حرف‌ها درست نیست. مگر عهد قجر است که هر کس با کس دیگری اختلاف پیدا کرد او را در خیابان بکشد؟ اولاً مهرداد اهل این کار‌ها نبود، ثانیاً به فرض هم اگر چنین کاری را کرده باشد آیا باید او را در خیابان به قتل رساند؟ من فکر می‌کنم این توجیه‌‌ها برای فرار از مجازات است.
قتل توسط همسایه
در حالی که بحث‌‌ها در مورد قتل ادامه داشت، دیروز خبر رسید متهمان از همسایه‌‌های مهرداد امینی بوده‌اند. یک منبع آگاه در این خصوص به شوک گفت: «علت درگیری و دلیل اختلاف این افراد را نمی‌‌دانم، ولی متهمان دستگیر شده، هم‌ محلی مهرداد امینی بوده‌اند و یکی از این افراد مرد مسنی با حدود ۶۰ سال سن است.» وی افزود: احتمالاً اختلاف اینها قدیمی بوده، ولی کسی از چرایی این اختلاف خبر ندارد.
دوچرخه‌سواری که قهرمان بود و نبود!
مهرداد امینی، جوان ۱۹ ساله کرجی، دوچرخه‌سوار تیم استانی البرز و باشگاه تک‌اسپورت کرج بود، اما نکته‌ای که دیروز همه را سردرگم کرد قهرمان بودن یا نبودن این ورزشکار جوان و دوچرخه‌سوار حرفه‌ای بود. مجید سبزه‌پرور، رئیس هیأت دوچرخه‌سواری البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌‌ها، مهرداد امینی را قهرمان کشور و عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری معرفی کرد، این در حالی بود که روابط‌عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری کسب چنین عناوینی توسط امینی را تکذیب کرد. با این وجود، اما سبزه‌پرور با بیان این که احکام و جام‌‌های قهرمانی مهرداد امینی موجود است و نیاز به تردید نیست همچنان این جوان ۱۹ ساله را قهرمان کشور دانست. او به شوک گفت: من دلیل این کار‌ها را نمی‌دانم، ولی مهرداد جوان ورزشکاری بود که در تیم البرز به مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی کشوری رسیده و صاحب عناوین قهرمانی در لیگ دوچرخه‌سواری است.
محسن رمضانی، مربی این ورزشکار مقتول نیز به شوک گفت: مهرداد ورزشکاری با آینده درخشان بود، من دلیل تردید فدراسیون را نمی‌دانم، ولی مهرداد نه تنها در لیگ و مسابقات کشوری صاحب عنوان بود بلکه سابقه دعوت به تیم ملی را هم دارد.
اما همچنان فدراسیون دوچرخه‌سواری مدعی است این ورزشکار قهرمانی کشوری ندارد و هرگز به تیم ملی دعوت نشده است.
شکریان، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری به شوک گفت: ما اول به‌خاطر درگذشت این ورزشکار به جامعه ورزش و خانواده محترمش تسلیت می‌گوییم و به عنوان یک شهروند امیدواریم عاملان این جنایت به سزای عمل خود برسند، ثانیاً با بررسی سوابق تیم‌‌های ملی و مسابقات کشوری و لیگ به این نتیجه رسیدیم که مقتول قهرمان دوچرخه‌سواری کشوری و لیگ نبوده و سابقه دعوت به تیم ملی را نداشته، اما احتمالاً در مسابقات استانی صاحب عناوینی شده است.
به نظر می‌رسد پس از گرفتاری‌‌هایی که برای برخی فدراسیون‌‌ها در پی درگیری‌‌های ورزشکاران‌شان به وجود آمده فدراسیون دوچرخه‌سواری تصمیم گرفته خود را از این ماجرا کنار بکشد این در حالیست که شکریان این فرضیه را رد می‌کند و می‌گوید: هیچ دلیلی ندارد ما اگر کسی ورزشکار ملی باشد خودمان را کنار بکشیم.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.