قتل مرد کابینت ساز به خاطر مادر دوست

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه محاکمه متهمان، نماینده دادستان تهران از کیفرخواست صادره علیه متهم دفاع کرد و گفت: در این پرونده محسن به مباشرت و محمدرضا به معاونت در قتل متهم هستند و از سال ۸۹ در بازداشت به سر می‌برند. آنها متهم هستند مرد کابینت‌سازی به نام منصور را به قتل رسانده و ‌اموال او را به سرقت برده و ادله جرم را مخفی‌کرده‌اند.

بعد از اینکه اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند، محسن متهم ردیف اول از خودش دفاع کرد. او گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما نمی‌خواستم منصور را بکشم و قرار بود فقط به او تذکر بدهم. آن‌طور که محمدرضا به من گفته‌ بود منصور طلبی از خاله محمدرضا داشت و چون نمی‌توانست پول را از آن زن بگیرد، با مادر محمدرضا می گرفت. محمدرضا خیلی نگران مادرش بود چون این زن قلبش با باتری کار می‌کرد و هر استرسی می‌توانست، باعث مرگش شود. وقتی محمدرضا از من کمک خواست همراهش رفتم تا با منصور صحبت کنیم. به محل که رسیدیم منصور نبود. ما منتظرش شدیم و وقتی آمد من با او درگیر شدم و قتل اتفاق افتاد. من از کرده‌ خودم به شدت پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم. شب قبل از حادثه و صبح آن روز با محمدرضا به قهوه‌خانه رفته و مقدار زیادی شیشه و قلیان کشیده بودیم همین هم باعث شد که من دست به قتل بزنم.

سپس محمدرضا، متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او گفت: من اتهامم را قبول ندارم. روز حادثه فقط قرار بود با منصور صحبت کنیم. چون من نگران مادرم بودم و هربار که این مرد به مادرم زنگ می‌زد او خیلی عصبی می‌شد. من و منصور با هم کار می‌کردیم. من کارگر او بودم. چندبار از او خواستم با مادرم تماس نگیرد. منصور اهمیتی نداد و به من گفت به تو ربطی ندارد. وقتی این حرف را زد، عصبی شدم و تصمیم گرفتم با محسن تماس بگیرم. موضوع را به او گفتم و قرار شد با هم به سراغ منصور برویم.

متهم ادامه‌ داد: ما روز حادثه مقابل خانه مقتول منتظرش شدیم. وقتی آمد و وارد راه‌پله ساختمان شد به دنبالش رفتم و گفتم کسی جلو در با تو کار دارد همین‌که منصور بیرون آمد محسن به او حمله کرد و او را با شلیک گلوله کشت. من هیچ نقشی در قتل نداشتم و قرار هم نبود کسی کشته‌ شود.بعد از قتل جسد مقتول را در بیابان های چهاردانگه رها کردیم.

در ادامه جلسه دادگاه، وکلای مدافع دو متهم، از موکلان خود دفاع کردند و هیات قضات شعبه ۱۱۳ برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.قضات دادگاه محسن را به اتهام قتل به قصاص و به خاطر سرقت از مقتول به دو سال زندان محکوم کردند. محمدرضا نیز به اتهام معاونت در قتل به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم مجازات محسن را تائید و حکم محمدرضا را نقض کردند.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.