قدرتمندترین بانک های ایرانی از نگاه بنکر

۹ م دیماه ،

قدرتمندترین بانک های ایرانی از نگاه بنکر | چاپ |
شنبه ۰۹ دی ساعت ۱۰:۴۵

بینا- بررسی اطلاعات انتشار یافته توسط بنکر نشان می دهد که از نظر معیار «قدرت بانکی»، در بین بانک های داخلی، بانک های صادرات، پاسارگاد و صنعت و معدن جایگاه بهتری را در بین سایرین کسب کرده اند.

به گزارش بینا، برای محاسبه قدرت بانکی، از داده های مربوط به سرمایه اولیه یا سرمایه پایه بانک ها بهره گرفته می گردد. طبق این اطلاعات، سرمایه اولیه بانک های صادرات، پاسارگاد و توسعه صادرات به ترتیب با رقم سه هزار و ۱۰۹، سه هزار و ۵۷ و دو هزار و ۵۵۰ میلیون دلار، بیش از سایرین است. این بانک ها در رده بندی جهانی با این معیار، به ترتیب در جایگاه های ۲۵۹، ۲۶۶ و ۳۱۰ در بین بانک های دنیا قرار دارند.

جایگاه بانک های ایرانی
بانک های صادرات، پاسارگاد، صنعت و معدن، ملت، تجارت، توسعه صادرات، مسکن، پارسیان، ملی، سپه، اقتصاد نوین، کارآفرین و سامان بانک های ایرانی می باشند که در رده بندی سال ۲۰۱۲ پایگاه اینترنتی بنکر، به تفکیک معیارهای یاد شده قرار دارند.
در واقع از بین ۲۷ بانک داخلی فعال تعداد ۱۳ بانک ایرانی از لحاظ معیارهایی همچون سودآوری بانکی، نسبت سرمایه به دارایی هر بانک و بازگشت دارایی آنها، مورد بررسی کارشناسان بانکی قرار گرفته است و این بانک ها در میان هزار بانک جدول نیز رتبه های قابل قبولی را نصیب خود کرده اند.
گفتنی است بر اساس اطلاعات انتشار یافته نشریه بنکر از میان ۲۷ بانک ایرانی ۱۳ بانک جزو هزار بانک معتبر جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته اند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.