قدرتهای استکباری عامل اصلی تخریب محیط زیست می باشند

۲۸م آذر ،
ممتاز نیوز : معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که تخریب بی رویه محیط زیست و منابع طبیعی در پرتو آموزه های نظام سرمایه داری مبتنی بر حداکثرسازی سود است، گفت: بی تردید عامل اصلی تخریب محیط زیست در سطح دنیا قدرت های استکباری می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ محمدرضا رحیمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست افزود: قدرت های استکباری که در تولید سلاح و استفاده از سلاح های شیمیایی و آزمایش سلاح های اتمی به هیچ حد و مرز و اصول انسانی پایبند نیستند جزو عاملان اصلی تخریب محیط زیست به شمار می روند.
وی افزود: تولید بخش عظیمی از انتشار یافتن گازهای گلخانه ای تخریب کننده لایه اوزون که و در تخریب محیط زیست نقش اساسی را برعهده دارند، در کشورهای صنعتی اتفاق می افتد.
 
رحیمی تصریح کرد: در حالی ادعای آبادانی زمین، حفاظت از زیبایی طبیعت و تمدن سازی زمانی مطرح می گردد که بحران های زیست محیطی معاصر زاییده اندیشه های مادی نگر، توسعه طلب، سلطه جو و اشتهای سیری ناپذیر رهبران سیاسی جهان غرب بوده است.
 
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هم اکنون وظیفه ماست تا ضمن آشکارسازی این دروغ ها، الگوی اسلامی را در برابر مدل های مخرب و ویرانگر کنونی برای جلوگیری از تخریب بی رویه محیط زیست ارایه کنیم.
 
رحیمی با بیان این که نباید پرچمداری حفاظت از محیط زیست در دنیای اسلام به دست کسانی بیفتد که برای طبیعت اصالتی نمی شناسند، افزود: بنابراین فرهنگ اسلامی طبیعت را گهواره و زمینه ساز پرورش و کمال انسان تلقی می کند و از این رو هر کسی که به محیط زیست صدمه وارد کند در واقع آن را برای رشد و تکامل بشر ناامن می سازد.
 
وی اظهارداشت: مشکلات زیست محیطی و دیگر معضلات فراروی دنیای مدرن امروزی تنها با دگرگونی در بنیان های اخلاقی و رویکردهای معرفتی رهبران فکری و سیاست گذاران جهان صنعتی برطرف می گردد.
 
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: صدمات فاجعه آمیز محیط زیست همچون دیگر بحران های دنیای مدرن در نتیجه حاکمیت نفس اماره و در اولویت قرار گرفتن ارزش های مادی از سوی سیاستمداران و سرمایه داران ایجاد شده است.
 
رحیمی اضافه کرد: چنین نگرشی در مسیر توسعه صنعت و پیشرفت های علمی و پژوهشی خلاف ظرفیت و امکانات طبیعت و روحیات انسانها است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.