قدرت تخیل در خدمت انیمیشن دینی

۱۶م اسفند ،

شیوا حسین‌پور که با فیلم “انزوا” در بخش دینی هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور دارد گفت: از عنصر تخیل و خیال که ویژگی انیمیشن است به خوبی می‌توان در انیمیشن‌های دینی استفاده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگردان انیمیشن “انزوا” اثر خود را عرفانی ـ دینی دانست و گفت: داستان این انیمیشن دربارهٔ انزوا و افسردگی انسان‌هایی است که در دنیای فن‌آوری امروز زندگی می‌کنند، انسان‌هایی که برای جبران تنهایی خود (به سبب عدم برقراری ارتباط) یک سری ادوات و وسایل را دور خود جمع و خود را سرگرم آن‌ها کرده‌اند، ولی با گذشت زمان دچار افسردگی شده و برای درمان به پزشکان روی می‌آورند. در آخر متوجه می‌شوند که اول باید نور ایمان را در دلشان روشن کرده و با خداوند و خالق خود ارتباط برقرار کنند. در مرحله بعد با یکدیگر ارتباط همراه با عشق داشته باشند، چرا که این دوری و عدم ارتباط سبب آسیب‌‌های جسمی و روحی و در نهایت منجر به منزوی شدن اشخاص خواهد شد.  
وی سبب خود را برای استفاده از قالب انیمیشن چنین بیان کرد: چون سبک سوررئال است، هم به دنیای واقعی و هم به دنیای روحی روانی پرداخته شده‌، فکر کردم در قالب انیمیشن بهتر به نتیجه می‌رسم.
مترجم کتاب “انیمیشن عروسکی” در ادامه افزود: حمایت در این حوزه وجود دارد، ولی کافی نیست و برای پیشرفت انیمیشن باید حمایت‌ها بیشتر از آن‌چه هست و البته با مراحل اداری آسان‌تر صورت گیرد.
این نویسنده و کارگردان در پایان گفت: ویژگی انیمیشن دینی پرداختن به موضوعات مذهبی و سیر و سلوک آدم‌ها و ارتباط آنان با خالق هستی است. در این زمینه  از عنصر تخیل و خیال که ویژگی انیمیشن است به خوبی می‌توان در انیمیشن‌های دینی استفاده کرد. این دو موضوع هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و حتی می¬توان به خوبی از این عنصر برای جذابیت بیشتر اثر استفاده کرد.
هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، ۱۳ تا ۱۷ اسفند به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.