قدرت نمایی گوریل های نر

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از جام جم آنلاینگوریل نر پشت نقره ای خواه دشتی خواه کوهستانی اولین وظیفه اش حفاظت از خانواده و قلمرو اش است.

به گزارش تفسیری جام جم آنلاین iبه نقل از BBC ، گوریل های نر پشت نقره ای دشتی مانند پسرعموهای کوهستانی شان نسبت iبه مراقبت از خانواده و قلمرو حساس بوده و وجود هیچ گوریل نر دیگری را در محدوده خود تحمل نمی کنند.


با این حال، نبرد بین دو گوریل نر پشت نقره ای عظیم الجثه هرگز iبه قتل و جراحت شدید منجر نمی شود بلکه بیشتر حالت قدرت نمایی داشته و یکی از آنها خیلی سریع میدان را خالی می کند.


گوریل نر پشت نقره ای در فاصله ای نزدیک از خانواده اش مراقب است. ناگهان از میان شاخ و برگ ها سر و کله گوریل نر پشت نقره ای دیگر پیدا می شود.


اعضای خانواده از خوردن دست کشیده و همه iبه مهمان ناخوانده چشم می دوزند. گوریل تازه وارد با سر و صدا از آب عبور کرده و ژست زورآزمایی را iبه خود می گیرد. گوریل مالک قلمرو iبه نوبه خود با خشم بر سطح علف ها کوبیده و ابتدا مستقیم و سپس با نشان دادن سر شانه ها و هیکلش از پهلو iبه تازه وارد نزدیک می شود.


مدت کوتاهی بعد گوریل تازه وارد پشت کرده و دوباره iبه میان درختان می رود. دقیقا نبرد گوریل های نر پشت نقره ای در ژست و شیوه حرکاتشان نهفته است و بیشتر جنبه یک بلوف دارد.


نکته قابل توجه در این میان بچه گوریلی نشسته بر پشت مادرش است که با دور شدن گوریل غریبه و پیروزی پدرش با دست زدن شادی اش را نشان می دهد.


این فیلم دیدنی حیات وحش را با هم می بینیم. مترجم: iبهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.