قدرت ۶۰ درصدی کشف پلیس در فضای مجازی

سردار سرتیپ “رادان” جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس فتا گفت: قدرت کشف پلیس در فضای مجازی به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سردار “رادان” در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران با اشاره به این که ۱۵ ماه از زمان آغاز به کار پلیس فتا تا به امروز می گذرد گفت: خوشبختانه قدرت کشف ما در فضای مجازی به ۶۰ درصد رسید؛ اگرچه وقوع جرایم در این فضا نسبت به گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است.
وی با اشاره به قدمت ۱۰ ساله و یا بیشتر پلیس سایبری کشورهای کره‏، چین و آمریکا، گفت: برابر بازدیدها و بررسی های صورت گرفته، کشف جرایم سایبری در این کشورها در بهترین حالت‏ به ۲۰ درصد می رسد.
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: قطعا دشمن از تهدید با جنگ نرم به ایران پشیمان می شود زیرا افسران جنگ نرم ما همانند دوران جنگ سخت، دشمن را شرمنده می کنند و حتما دشمن در عرصه جنگ نرم پشیمان می شود. سردار رادان با بیان اینکه امروز سایر دستگاه های مرتبط، تسلط کاملی بر فضای سایبری دارند، افزود: معتقد هستیم، فضای مجازی و سایبری از جمله فضاهایی است که همیشه تنوع و تازگی دارد و این شرایط می تواند تاکتیک های جدیدی را به ما تحمیل کند.
این مقام ارشد انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه جرایم سایبری با تمام قدرت به پیش‌بینی جرایم، مقابله و تحمیل ایده و نظر اقدام می‌کنیم.
وی تصریح کرد: امروزه با استفاده از جوانان متعهد، متدین و متخصص در فضای مجازی می توانیم بر این فضا تسلط پیدا کنیم اما انتظار پلیس، کشف ۸۰ درصدی جرایم در فضای مجازی است.
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس فتا باید افق چشم انداز خود در عرصه کشف جرایم سایبری به ۸۰ درصد برساند، گفت: با تسلط ۸۰ درصدی‏، دشمنان را در حوزه شبکه و فضای مجازی نسبتا متوقف کرده ایم. تجهیز ۱۰ استان کشور به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتال جرم سردار رادان از تجهیز ۱۰ استان کشور به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتال جرم خبر داد و افزود: در سال جاری ۲۲ استان کشور به این آزمایشگاه تجهیز می شوند.
به گفته سردار رادان‏، این آزمایشگاه در بازیافت دیجیتال جرم، قابلیت فراوان و کشفیات بی نظیری داشته است. جانشین فرمانده ناجا از راه اندازی آزمایشگاه پورتابل تا پایان امسال در بخشی از استان های کشور خبر داد.
 وی از اعلام آمادگی پلیس فتای ایران به منظور انتقال تجربیات و اطلاعات خود در فضای مجازی به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: همچنین آمادگی داریم آموزش و تجهیزات مناسب در این حوزه را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.