قدردانی «نمایندگان خانه ملت» از نمایشگاه کتاب و مسوولان آن

خبرگزاری آریا-  رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هر سال با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همواره اهمیت بزرگترین رویداد فرهنگی را یادآور شده‌اند.
 به گزارش خبرگزاری آریا، ایشان پس از بازدید از وضعیت نشر و کتب ارائه شده در نمایشگاه‌های کتاب، مواردی را برای بهبود در فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین تهیه و تولید کتب مناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی مطرح می‌کنند که راهگشای صنعت نشر و سلامت حوزه ادبیات تا به امروز بوده است.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مقام معظم رهبری امسال نیز همزمان با گذشت ربع قرن از فعالیت نمایشگاه کتاب تهران پس از بازدید از این رویداد فرهنگی به ذکر بیاناتی مبنی بر «تاکید بر توسعه کتابخوانی»، «برطرف کردن موانع تولید و نشر از جمله گرانی کاغذ»، «تاکید بر استفاده از ترجمه‌های خوب» و… برای مسئولان، ناشران و اهالی فرهنگ پرداختند.
اشاره حدادعادل بر بیانات و رضایت رهبر فرزانه انقلاب در نمایشگاه کتاب/ «سالن یاس» و «بیداری اسلامی» ابتکاری نوین در نمایشگاه کتاب است
غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب دلالت بر اهمیت این رویداد فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب با حضور خود در نمایشگاه کتاب، درباره اهمیت کتاب و نقش آن در درک و فهم فرهنگی مردم از کتاب و کتابخوانی به جامعه پیام دادند.
وی با اشاره به برپایی سالن‌های ویژه‌ای مانند یاس و بیداری اسلامی متذکر شد: مزین کردن نام سالن‌ها به اسامی شهدا از سوی مسئولان برگزار کننده این رویداد فرهنگی احترامی است که ما برای خود قائل هستیم، زیرا شهدا عزت و افتخار کشور هستند.

آرین منش: نمایشگاه کتاب باشگاه بزرگ فرهنگی است
جواد آرین منش، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب با توجه به فعالیت‌های جانبی، باشگاه بزرگ فرهنگی است که کل کشور را از نظر علمی و فرهنگی تحت تاثیر قرار می‌دهد. توجه به مقوله کتاب تزریق خون به پیکره و روح جامعه است و این اقدام ارزشمند همواره مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

تاکید علی مطهری بر اقدامات نمایشگاه کتاب در ایجاد بخش‌های ویژه
علی مطهری، نماینده مردم تهران گفت: غرفه‌هایی که مسئولیت برگزاری نشست‌های تخصصی، فرهنگی و ادبی را برعهده دارند در جذب مخاطب و پیشرفت نمایشگاه تاثیر به سزایی داشته‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور سالن بیداری اسلامی را نشان دهنده توجه به موضوع روز دنیا و انقلاب دانست و بیان کرد: باید در هر فرصتی به موضوع بیداری اسلامی پرداخته شود، چراکه نمایشگاه کتاب تهران بین المللی است و به طور قطع بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت.

دولت‌آبادی: نمایشگاه سبب صدور انقلاب از طریق تفکر و اندیشه اسلامی می‌شود
سیدمحمود حسینی دولت آبادی، نایب رئیس اول کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری این نمایشگاه اتفاق فرخنده‌ای است و ما هر سال شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در این گردهمایی فرهنگی هستیم و این رویداد فرهنگی استقبال مردم را با توجه به حضور گسترده آنها  به ارمغان آورده است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه کتابخوانی در کشور یادآور شد: تقویت نمایشگاه کتاب، عرضه کتاب‌های مفید و تقویت عرصه بین‌الملل راهکاری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور است. همچنین فعالیت هرچه بیشتر ناشران داخلی در عرصه بین الملل سبب صدور انقلاب از طریق تفکر و اندیشه اسلامی می‌شود.

قدردانی نماینده مردم قوچان از مسوولان نمایشگاه کتاب
نصراله کمالیان، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام، افزود: مساله روز ما در کشورهای مسلمان باتوجه به تاکید قرآن و معصومین باید مطالعه و علم آموزی باشد، این امر موجب شده تا رویدادی چون نمایشگاه کتاب چنین مورد توجه قرار گیرد و با استقبال بی نظیر مردم مواجه شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کتاب باید در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد، بر کارشناسی هرچه بیشتر برای برگزاری بهتر نمایشگاه کتاب همچنین ارایه راهکارهای مختلف برای دسترسی آسان مردم به کتاب تاکید کرد و گفت: البته نمایشگاه بیست و پنجم توانسته به خوبی حق مطلب را به جا آورد و باید از مسئولان برپایی آن تشکر کرد.

نماینده مردم بناب: سالن بیداری اسلامی قدمی مثبت در ارتقای نمایشگاه است
ضیاءالله اعرازی، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی سالانه نمایشگاه کتاب، فضای کتابخوانی را در جامعه ایجاد می‌کند و سبب جلب توجه عموم مردم به مطالعه می‌شود.
عضو فراکسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی برپایی سالن بیداری اسلامی را قدم مثبتی در ارتقاء سطح کمی و کیفی این نمایشگاه دانست و گفت: مطالب ارایه شده در این سالن در راستای افزایش اطلاعات بازدیدکنندگان درباره حرکت آزادی خواهان مردم کشورهای عربی است.

نماینده مردم تهران: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از ضرورت‌های فرهنگی است
سیدرضا اکرمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دیگر نمایشگاه کتاب تهران را راهی برای برقراری تعامل میان مردم و اهالی فرهنگ دانست.
وی در ادامه با اشاره به برپایی بخش بیداری اسلامی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران گفت: امام خمینی (ره) در زمان حیات خود تاکید داشتند که انقلاب اسلامی صادر خواهد شد و امروز می‌بینیم که این پیش بینی محقق شده است، بنابراین توجه به تاثیرات انقلاب اسلامی بر جهان یکی از ضرورت‌های مهم در مکانی فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب است.

نماینده مردم زنجان: این دوره نمایشگاه کتاب قابل مقایسه با دیگر دوره‌ها نیست
سعدالله نصیری، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این دوره از نمایشگاه از نظر مشارکت ملی و بین‌المللی، ایجاد انگیزه در ناشران، متقاضیان، دانشجویان، اساتید و مدیریت فضا با سال‌های ابتدایی برگزاری آن قابل مقایسه نیست.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توانسته فضای مناسبی را برای ارایه کتاب به مخاطبان فراهم کند ضمن اینکه نقش مهمی در حل مسایل و مشکلات چرخه توزیع داشته است.

اظهار خرسندی نماینده مردم سبزوار از برپایی سالن بیداری اسلامی
محمدرضا محسنی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب تهران هر سال نسبت به دوره‌های گذشته از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است و امسال می‌توان بر این رشد ارتقای سطح کیفی ناشران را نیز افزود.
وی همچنین بیداری اسلامی را مساله روز جهان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیداری اسلامی مهمترین مساله جهان و به ویژه منطقه است و اگر سالنی با این عنوان در نمایشگاه کتاب برپا نمی‌شد، جای تعجب داشت. بنابراین باید گفت توجه مسئولان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور شایسته تقدیر و تشکر است.

نماینده مردم گلپایگان: استقبال مردم نشان دهنده کوشش متولیان نمایشگاه کتاب است
سیدمحمدحسین میرمحمدی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در خانه ملت‏، این نمایشگاه را زمینه ساز تعامل اندیشه و بروز ابتکارات و خلاقیت در کشور دانست و عنوان کرد: مسئولان برگزاری این نمایشگاه با بررسی بیست و پنج دوره برگزاری آن و مرور دوره‌های پیشین سعی کرده‌اند نقاط ضعف موجود را شناسایی و رفع کنند، بر این اساس در این دوره ما شاهد برپایی نمایشگاهی موفق‌تر از دوره های گذشته هستیم.
وی تاکید کرد: استقبال مردم، ناشران، نویسندگان و چهره‌های فرهنگی نشان دهنده کوشش متولیان این رویداد فرهنگی است.
میرمحمدی با تاکید بر ضرورت وجود فضایی منحصر به نمایشگاه بین المللی ادامه داد: فکر می‌کنم با فراهم آوردن این امکان جلوه نمایشگاه بین‌المللی در جهان دوچندان شود.
وی درباره میزان اهمیت افتتاح سالن بیدرای اسلامی گفت: بحث بیداری اسلامی که در دنیا با آن مواجه‌ایم، واقعیتی غیرقابل انکار است. بسیاری می‌خواهند این حرکت و جوشش را به نفع کشورهای غیراسلامی مصادره کنند. اما شواهد و اسناد نشان می دهد سرمنشاء تمامی این جوش و خروش‌ها انقلاب اسلامی ایران است. ما نیز به عنوان متولی این امر وظیفه داریم پیام این انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم.
اندیشمندان و علمای دین ضمن بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همگی درباره مساله حجاب و عفاف و ترویج آن در این نمایشگاه، تاکید کردند. این آیات عظام از اقدام جدید رییس نمایشگاه کتاب تهران در مورد راه‌اندازی بخش‌ها و غرفه‌های ویژه ربع قرن، حجاب و عفاف، سالن یاس و حضرت زهرا (س) در نمایشگاه کتاب امسال و همچنین افزایش کتاب‌های دینی و ارزشی و جمع‌آوری کتاب‌های ضاله در نمایشگاه کتاب قدردانی کردند.

 

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.