قدردانی نمایندگان ملت از رسانه ملی

۱۱م آذر ،

جام جم آنلاین: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان از پوشش مناسب عزاداری‌های مردم در ایام محرم در اقصی نقاط ایران از صدا و سیما قدردانی کردند.

آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه یزد با ذکر این نکته که در دهه اول محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا مردم مراسم سوگواری سالار شهیدان را خوب و منظم برپا کردند، گفت: صداوسیما هم با حضور ۲۴ ساعته خود در مکان‌های مختلف و هیات‌های عزاداری، این مراسم را بخوبی پوشش داد و آنها را از شبکه‌های سراسری پخش‌کرد که این کار جای قدردانی دارد.

محمدرضا فلاح‌زاده، استاندار یزد هم با اشاره به برنامه‌های خوب شبکه تابان گفت: صداوسیما سبب شد تا عزاداری مردم یزد که در نوع خود بی‌نظیر است، به سراسر مردم ایران معرفی شود.

محمدصالح‌ جوکار، نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی هم با ذکر این نکته که روزهای تاسوعا و عاشورا روزهای متفاوت سال است، گفت: صداوسیما هم با پوشش مناسب و بدیع عزاداری‌ها سبب شد تا نهضت فرهنگی عاشورا به‌خارج از مرزها هم گسترده شود.

دخیل عباس زارع‌زاده، نماینده مهریز، خاتم، ابرکوه و بافق دربارهٔ نقش بی‌بدیل صداوسیما در دهه اول محرم گفت:‌ محرم امسال صداوسیما در طول شبانه روز برنامه‌هایی را پخش کرد که مبلغ کلام امام حسین(ع) و نهضت ایشان بود.

وی با اشاره به این که تمام شبکه‌های صداوسیما ۲۴ ساعته برنامه‌هایی مرتبط با قیام‌عاشورا پخش می‌کرد، گفت: در دهه اول محرم تلویزیون هم مراسم عزاداری را پوشش داد، هم فیلم‌ها و سریال‌های مرتبط با قیام امام حسین(ع) را پخش کرد و هم سخنرانی‌های مفیدی را برای عموم مردم از شبکه‌های مختلف به نمایش گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی رسانه ملی در دهه ماه محرم گفت: برای اولین بار در دوره مدیریت مهندس ضرغامی عزاداری زنجانی‌ها رسانه‌ای شد و این عزاداری به عنوان الگو به مردم معرفی شد که این کار صداوسیما جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی پوشش عزاداری‌ها توسط صداوسیما را بی‌سابقه دانست و اظهار کرد: این کار نوعی فرهنگ‌سازی بود که نتیجه برنامه‌ریزی، همدلی، همفکری و همراهی مسئولان و کارکنان رسانه استانی و ملی و مدیریت مهندس ضرغامی در جهت تعظیم شعائر دینی و اعتقادی است.

محسن علیمردانی، نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی هم پوشش عزاداری‌های امسال را در نوع خود کم‌نظیر دانست و گفت: کار صداوسیما امسال عالی و بی‌نقص بود و نحوه پوشش مراسم عزاداری از سراسر کشور جای قدردانی دارد.

موسی غضنفرآبادی، نماینده شهرستان بم هم با اشاره به این که دو سه سالی است صداوسیما عزاداری شهرستان‌های مختلف در دهه اول محرم را پوشش می‌دهد و آن را پخش می‌کند، گفت: تلویزیون با این روش الگوهای خوب و موثر عزاداری را به نمایش می‌گذارد و مردم را با عزاداری سالم آشنا می‌کند.

فرج‌الله عارفی، نماینده جیرفت و عنبرآباد با اشاره به پخش مناسب و تاثیرگذار مراسم تاسوعا و عاشورا در شهرستان بم گفت: شهرها و روستاهای استان کرمان در تاسوعا و عاشورا به حسینیه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. انعکاس این عزاداری‌ها که با نظم خاصی برگزار می‌شود، از صداوسیما قابل قدردانی است.

حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه شهرستان بم هم با اشاره به عزاداری باشکوه مردم بم تاکید کرد: تلاش کارکنان صداوسیما و پوشش مناسب و خوب مراسم عزاداری مردم بم سبب شد تا این مراسم در سراسر کشور دیده شود و بازتاب خوبی هم داشته باشد.

سیدباقر حسینی، نماینده زابل با اشاره به این موضوع که امسال برای اولین بار تجمع هیات‌های مذهبی و عزاداری به شکل سنتی که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام هست در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: پوشش بسیار خوب این مراسم توسط صداوسیما سبب شد تا ولایتمداری و ارادت مردم این خطه به اهل بیت(ع) به تصویر کشیده شود.

هدایت‌الله میرمرادزهی، نماینده سراوان هم دربارهٔ پوشش خبری مراسم عزاداری امام حسین(ع) توسط صداوسیما گفت: مراسم عزاداری استان سیستان و بلوچستان به شکل سراسری و استانی از تلویزیون پخش شد و مردم بهره کافی را از این مراسم بردند.

غلام‌محمد زارعی، رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هم از رسانه ملی و صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به خاطر پوشش مناسب و ویژه عزاداری محرم قدردانی کرد.

زارعی گفت: امسال رسانه ملی و استانی در پوشش مراسم سنتی عزاداری بسیار زیبا عمل کرد؛ به گونه‌ای که مردم به خوبی با شیوه‌های مختلف عزاداری در نقاط مختلف کشور آشنا شدند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.