قدردانی آمریکا از هند به خاطر کاهش واردات نفت از ایران!

۰۴ تیرماه ۱۳،

آمریکا روز دوشنبه از تلاش‌های هند برای کاهش واردات نفت از ایران استقبال کرد و آن را گامی مهم خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که به هند سفر کرده پس از دیدار با سلمان خورشید وزیر خارجه هند گفت: ما از هند به خاطر تلاش جدی برای کاهش وابستگی به نفت ایران قدردانی می‌کنیم، زیرا این اقدام هند گامی مهم به شمار می رود.

این در حالیست واردات نفت هند از ایران در ماه مه به ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید.

واردات نفت هند از ایران با بیش از ۸۰ درصد افزایش نسبت به ماه آوریل به ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید. این در حالیست که واردات هند از ایران در ماه آوریل در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۲٫۲ درصد کاهش یافته است.

هند کاهش واردات نفت خود از ایران را با واردات نفت از ونزوئلا،‌ عراق و عمان جبران کرده و جایگاه ایران در بین تامین کنندگان نفت هند با چهار پله کاهش به رده هفتم تنزل یافته است.

واشنگتن در حال حاضر به دنبال کاهش بیشتر صادرات نفت ایران از طریق افزایش تحریم‌ها است.

اگرچه واردات نفت هند از ایران در ماه مه نسبت به ماه آوریل ۸۰ درصد افزایش یافته اما مقایسه‌ سال به سال نشان می‌دهد که واردات هند در پنج ماه اول امسال ۴۱٫۸ درصد کاهش یافته است.

سهم ایران از مجموع واردات نفت هند طی ژانویه تا مه به ۵٫۵ درصد کاهش یافته در حالیکه این رقم در دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد بود. در اوایل ماه جاری واشنگتن کشورهای آسیایی از جمله هند را برای یک دوره ۱۸۰ روزه دیگر از تحریم‌های مالی خود علیه خریداران نفت ایران معاف کرد.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.