قدردانی ایران از کمکهای قطر در آزادی ۴۸ زائر ایرانی

۲۱م دیماه ،

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با اول وزیر قطر ، از کمکهای این کشور جهت آزادی ۴۸ زائر ایرانی ربوده شده در سوریه قدردانی کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، همچنین در این گفتگوی تلفنی دربارهٔ روابط نزدیک تهران و دوحه تبادل نظر شد و طرفین تاکید کردند که لازم است با اهتمام بیشتر این روابط خوب ، بیش از پیش مستحکم و عمیق شود.
شیخ حمد بن جاسم اول وزیر قطر نیز در این تماس تلفنی تصریح کرد بزودی برای پیگیری راههای گسترش همکاریهای دو کشور در ابعاد دوجانبه و منطقه ای به تهران سفر خواهد کرد .
موضوع سفر دکتر سعیدلو به دوحه در آینده نزدیک از دیگر محورهای مذاکرات دو مقام در این تماس تلفنی بود .  

 قدردانی ازتلاشهای ترکیه برای آزادی زائران ایرانی در سوریه
وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش های مقامات ترکیه هم برای آزاد کردن زائران ایرانی دربند گروههای تروریست مخالف سوریه قدردانی کرد.
بهمن حسین پور سفیر کشورمان در ترکیه در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در انکارا با بیان این مطلب گفت: صالحی در تماس تلفنی با داوود اوغلو همتای ترکیه ای خود همچنین دربارهٔ توسعه روابط دوجانبه درحوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی بویژه مسائل منطقه ای گفتگو کرد.
۴۸ زائر ایرانی که پنج ماه پیش بدست گروه های تروریست معارض دولت سوریه در راه زیارت حرم زینب کبری (سلام الله علیها) به اسارت درآمده بودند پس از رایزنی های مستمر مقامات کشورمان عصر دیروز ازاد شدند.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.