قدر قوس کف پایتان را بدانید

صاف بودن کف پا عارضه ای است که در صورت عدم درمان می تواند تمام بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر ابراهیمی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: صافی کف پا عارضه ای است که در آن بیمار فاقد خمیدگی است و تمام قسمتهای کف پا روی زمین قرار می گیرد.

وی گفت: قوس کف پا باعث می شود فشاری که از سطح زمین که به بدن وارد می شود تقسیم شود و به مراتب کاهش پیدا کند و صاف بودن کف پا باعث می شود این تقسیم فشار صورت نگیرد و بدن تحت فشار زیادی قرار بگیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: این عارضه و ایجاد اختلال در کنترل فشار ناشی از سطح زمین باعث می شود در مواقعی که فرد زیاد راه می رود و استراحت کمی داشته باشد مچ پا دچار پیچ خوردگی شود و تکرار این پیچ خوردگی ها شکستگی ناشی از خستگی را به دنبال داشته باشد.

ابراهیمی اذعان داشت: قوس کف پا از اساسی ترین فاکتورهای مکانیکی در بدن است و فقدان آن بطور زنجیره وارد تمام اعضای بدن را درگیر می کند و اختلال عملکرد را در بدن خصوصا در عضلات جلوی ساق پا بوجود می آورد که باعث خستگی زود هنگام می شود .

** سردرد از عوارض صاف بودن کف پا است

این متخصص ارتوپد در خصوص عوارض صاف بودن کف پا افزود: کف پای صاف معضلی عمومی است که کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است به مرور علاوه بر ستون فقرات و کمر درد اعصاب را نیز درگیر کند و علاوه بر آن باعث متمایل شدن مچ پاها به داخل گرایش زاویه زانوها و نرم شدن کشکک شود.

وی گفت: همچنین کف پای صاف که به دلیل تشکیل نشدن کامل استخوان در کف پا است می تواند یکی از علل سردرد نیز باشد.

ابراهیمی در خاتمه خاطر نشان کرد: کسانی که دچار این عارضه هستند می توانند با مراجعه به پزشک متخصص برای ساختن کفی مناسب که دارای قوس است اقدام کنند تا دچار عوارض ناشی از آن نشوند و در صورت نیاز به عمل جراحی تحت درمان قرار گیرند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.