قرآن، معجزه گویا است

۲۷ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم دومین دوره تجلیل از ناشران و پژوهشگران حوزه قرآن و عترت که صبح امروز با حضور علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، محمد اللهیاری در سرای اهل قلم برگزار شد، علی اسماعیلی در این مراسم گفت: قرآن گواه روشنی بر صدق گفتار پیامبر(ص) و همچنین سند حقانیت زنده پیامبر(ص) است و بشر هر چه پیش می رود به سوی آینده زوایای جدیدی از قرآن را کشف می کند بنابراین می توان گفت قرآن معجزه گویا است.
وی ادامه داد: الفاظ قرآن به دلیل همراه داشتن معانی بزرگ تاثیر فراوانی بر عمق جان بشر می گذارد و این معجزه گویا در هیچ وقتی نیاز به معرفی نداشته زیرا خود به تنهایی دعوت به حق می کند و جن و انس هم نمی تواند یک آیه مثل قرآن بیاورد.
اسماعیلی گفت: قرآن برگزیده ترین یادگار پیامبر است و برای پی بردن به عظمت آن تنها باید در خود قرآن جستجو کرد و این جستجو و تحقیق در هر وقتی نتیجه بخش است زیرا قرآن مرز وقت و مکان را در هم شکسته است.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد افزود: چقدر از دستورات قرآن در زندگی امروز انسان نفوذ کرده؟ در این زمینه علمان و پژوهشگران هر چه فعالیت کنند و هر چه تشکیل و اتحادیه ایجاد شود باز کم است چرا که فرهنگ و زندگی صحیح بشر درپرتو قرآن است.
وی گفت: در زمینه پژوهش های قرآنی دولت اقداماتی انجام داده که یکی از آن ها ایجاد معاونت قرآنی در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است که این اقدام کوچکی در اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.
اسماعیلی اظهار داشت: وظیفه اتحادیه ناشران قرآنی و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حمایت از این ناشران و ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی انسان است تا بتوانیم قرآن را از مهجوریت بیرون بیاوریم زیرا تنها راه رستگاری انسان کمک قرآن است.
احمد حاجی شریف برگزیده قرآنی و مسئول سازمان دارالقرآن کریم در ادامه مراسم گفت: یکی از وظایف سازمان دارالقرآن وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که در بند ۱۷ از ماده ۶ در اساسنامه سازمان به تائید مقام معظم رهبری در سال ۷۸ نظارت بر چاپ و مشر قرآن کریم است که تاکنون که ۲۷ سال از این قانون می‌گذرد اقداماتی خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: بارزترین شکل دراین حوزه وقت تصحیح آن است که ما برآنیم تا تصحیح قرآن که با چشم انجام می شود مکانیزه شود البته که بسیاری این حرکت را محال می دانند اما بعد از انقلاب بر همگان ثابت شد که بسیاری محال ها غیر محال شد.
جامی شریف اظهار داشت: در ماه های اخیر که با توجه به مشکلات کاغذ بیشترین لطمه به حوزه نشر قرآنی دارد و من این تقاضا را از وزارت ارشاد دارم که این مشکل حوزه نشر قرآن را رفع کند.
وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده از سال ۲۰۰۹ در‌ آمریکا ۴۶۵ میلیون دلار فقط انجیل و به صورت رایگان ارائه شد و در عربستان هم ۳۰ میلیون جمله در طول سال به صورت رایگان ارائه می شود که ما به عنوان امت اسلامی و شیعی باید چنین حرکت هایی را در کشورمان راه اندازی و افزایش دهیم.
محمودی دبیر گردهمایی در آخر گفت: اتحادیه ناشران قرآنی سال های بسیاری به صورت مستقل فعالیت می کرد و بر آن شدیم تا با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و سازمان تبلغات اسلامی تشکلی برای حمایت از ناشران قرآنی ایجاد کنیم که با گذشت ۴ سال از تشکیل این تشکل کارهای خیر و قدم های کوتاهی در این جهت انجام داده ایم.
محمودی ادامه داد: اهداف تشکیل از این اتحادیه حمایت از حقوق ناشران و تسهیل و تعامل بین نهادها و نظارت بر کیفیت چاپ و نشر قرآنی است و امیداوریم با برگزاری این همایش آن طور که شایسته و بایسته قران است گام برداریم.
وی اظهار داشت: همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران و قرآن با توجه به محدود بودن بودجه امیدواریم حداقل کارهای مقدماتی را در همین دولت انجام دهند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.