قرآن به صورت یکپارچه حق است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

هر سوره قرآن کریم در حقیقت دارای یک روح و کالبد معنوی و منظوری است که خداوند آن را برای ما نازل کرده است؛قرآن به صورت یکپارچه حق است و هیج باطلی در این کتاب آسمانی وجود ندارد، نشانه اصلی قرآن،حق بودن آن است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه؛حضرت آیت‌الله سبحانی، ظهر امروز در دومین جلسه تفسیر قرآن، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم با اشاره به این که هر سوره قرآن در حقیقت دارای یک روح و کالبد معنوی و منظوری است که خداوند آن را برای ما نازل کرده است، گفتند: قرآن به صورت یکپارچه حق است و هیج باطلی در این کتاب آسمانی وجود ندارد، نشانه اصلی قرآن، حق بودن آن است؛ زیرا این کتاب بدون دخالت بشر و برگرفته از سرمنشا وحی یعنی حق لایزال است.
 
این مرجع تقلید بیان کردند: هیچ تناقضی در آیات قرآن نیست و این کتاب آسمانی از روزی که نازل شد همه دنیا و جهانیان را به مبارزه فراخواند که اگر کسی می تواند یک آیه مثل آیات آن بیاورد که هنوز کسی نتوانسته این کار را انجام دهد
 
معظم له یادآورشدند: قرآن به دو گونه دفعی و تدریجی نازل شد؛ قرآن در کنار نزول دفعی، به صورت تدریجی هم نازل شده است، در حالی که تورات تنها به صورت یکجا نازل شده است؛ شاید رمز نزول تدریجی قرآن نیز تداوم رابطه مردم با قرآن و وحی باشد.
 
ایشان ادامه دادند: کار تفسیر و بیرون کشیدن این منظور و قصد و غرض الهی، با مفسران است، هر کدام ازسوره های قرآن کریم دارای این مراتب معنوی هستند و یکی از مقاصد سوره زمر نیز بیان اهمیت مساله اخلاص است.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اخلاص شرط قبولی عمل است، تصریح کردند: در حقیقت آن عملی بیشتر نزد خدا قبول می شود که بالاترین مراحل و مدارج اخلاص را در خود داشته باشد.
 
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که عملی خالصانه است که انسان را رشد و ترقی دهدابراز داشتند: امروزه ممکن است افراد بسیاری کارهای خیرخواهانه ای انجام دهند، ولی مهم این است که چند درصد از این افراد واقعا با نیت خالص خالص دست به این اقدامات می زنند.
 
ایشان اضافه کردند: یکی از دلایل اهمیت اخلاص این است که وزن هر عمل را نشان می دهد، به این معنی که ممکن است انجام هر عملی آسان باشد، ولی آنچه که کار را سخت می کند انتخاب بین ریا و اخلاص است.
 
این مرجع تقلید بیان کردند: انسانی که بخواهد به خداوند نزدیک شود، با عمل خیر به این مسیر ادامه می دهد و مهم این است که این نیت خیر را همیشه به همراه خود داشته باشد؛ ولی واقعیت تاریخ نشان داده است که افراد کمی به مراتب بالای اخلاص می رسند.
 
حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: خداوند همیشه با بشر معامله و تجارت می کند و هر کسی که خالصانه ترین عملش را به خداوند تقدیم کند، بالاترین توفیقات و نعمات به او اعطا می شود.
 
ایشان با اشاره به این که امام خمینی (ره) پس از نوشتن کتاب “کشف الاسرار” تمایلی به نوشتن نامش بر روی کتاب نداشت و آن را بی نام منتشرکرد، گفتند: اخلاص امام(ره) سبب شد که این کتاب در گستره وسیعی منتشر شود و مورد توجه مردم قرار بگیرد. همین مساله نشان می دهد که خداوند چگونه اعمال خالصانه را گرامی می دارد و انسان خالص را این گونه عزیز می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.