قرآن دریچه ورود به تمامی هنرها است

36161.jpg

یک شاعر کشور با اشاره به این‌که «ریشه تمام هنرها در قرآن است» گفت: با مراجعه به قرآن می‌توان زیبایی‌های را که در خلقت وجود دارد مشاهده کرد و دریچه ورود به انواع هنر در قرآن نهفته است.

محمدجواد محبت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، با اشاره به جاذبه قرآن اظهار کرد: قرآن دارای جاذبه‌های فراوان است و همین زیبایی کلامی قرآن با اهل آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی قرآن را از نظر بلاغت و فصاحت کلام دارای اعجاز بی‌نظیری دانست و افزود: قرآن از نظر کلامی زیباترین کلام است؛ چراکه همه هنرهای کلامی در قرآن جمع شده است.

محبت بیان کرد: قرآن آن چنان دارای زیبایی و اعجاز است که هنگامی پیامبر(ص) آیات قرآن را می‌خواند مشرکان به رسول اکرم(ص) تهمت شاعری و جنون می‌زدند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) عنوان کرد: این امام بزرگوار می‌فرماید: تعلیم دانش در کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است، به این معنی که یادگیری در کودکی در ذهن ماندگارتر است و آموزش علم در کودکی دارای حسن‌های فراوانی است که در بزرگسالی ندارد.

وی عنوان کرد: حافظان معروف قرآن در کودکی به حفظ قرآن پرداخته‌اند و قاریان در ابتدا حافظ قرآن می‌شوند، سپس در راستای قاری شدن گام بر می‌دارند.

محبت به شخصیت مولانا جلال‌الدین اشاره و خاطرنشان کرد: شاعران و هنرمندان ما در شعر، نقاشی و توصیف‌های معنوی خود با بهره‌گیری از آیات قرآن و احادیث به زیبایی، معانی قرآنی را تصویر کرده و نقش بسته‌اند.

وی در پایان یادآور شد: در جایی که مولانا بلخی در مثنوی معنوی یک سوم تفسیر قرآن را در قالب شعر بیان کرده است این از اعجاز و هنر قرائت است که بر زبان مولوی جاری شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.