قرآن کتابی جاوید و تا جهان است راهنمای زندگی بشر

۲۸خردادماه،

گریک استاد دانشگاه کمبریج انگلیس پیرامون قرآن می گوید: قرآن کتابی نیست که برای یک دوره به خصوص آمده باشد، کتابی جاوید برای تمام اعضای و تا جهان است راهنمای زندگی بشر است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، گریک استاد دانشگاه انگلیس دربارهٔ قرآن اظهار داشت: من مسلمان نیستم تا بگویم قرآن کلام خدا است، ولی در مدت چهارده قرن که از آمدن قرآن می گذرد هیچ کس نتوانسته است در زبان عربی کلامی بیاورد که با قرآن برابری کند.

قرآن کتابی نیست که برای یک دوره به خصوص آمده باشد، کتابی است جاوید برای تمام اعصار و تا جهان است نوع بشر می‌تواند که قرآن را راهنمای زندگی خود قرار بدهد و بر طبق دستورهای آن رفتار کند.

بنابراین گزارش، گریک می گوید: چرا قرآن برای یک دوره به خصوص نیامده و هرگز کهنه نمی شود و تا روزی که نوع بشر باقی است راهنمای انسان خواهد بود زیرا چیزی وجود ندارد که در قرآن نیامده باشد.

هنگامی که قرآن را برای اولین بار گشودم و تحت تاثیر آن قرار گرفتم تصور کردم اثری که آن کتاب در من کرده استثنایی است و در سال های بعد که با چندین تن از مترجمان قرآن به زبانهای اروپایی مکاتبه کردم و بعضی از آن‌ها را نیز دیدم دریافتم تاثیری که خواندن قرآن در ما اروپاییان می کند همگانی است، اما مشروط به اینکه قرآن در متن اصلی خوانده شود و ترجمه آن در هیچ زبان اروپایی تاثیر متن اصلی را ندارد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.