قرائت گزارش اتفاق ۲۲بهمن قم بدون ذکراسامی؛ محاکمه عاملان در هر لباس و جایگاه

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس قصد دارد با قرائت گزارش اتفاق قم در صحن علنی از اقدامات خودسرانه در آینده جلوگیری کند.

تسنیم نوشت: عبدالرضا مصری با اشاره به قرائت گزارش اتفاق قم در جلسات هفته آینده صحن علنی گفت: گزارش اتفاق قم در اختیار نمایندگان قرار گرفته و در یکی از روزهای یک‌شنبه یا دوشنبه هفته آینده در صحن علنی قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که کمیسیون امنیت گزارش آن را ارائه کرده است، در صحن علنی قرائت می‌شود. البته معمولا اسامی که در گزارش ذکر شده است، در صحن علنی قرائت نخواهد شد. قرائت اسامی ضروری نیست. این مسئله و حرکت‌‌های غلط ضروری است. این موضوع که عده‌ای خودسرانه تصمیم گرفته و قصد ایجاد فضاسازی و تخریب داشته باشند، ضروری است.

به گفته وی، مجلس قصد دارد با قرائت گزارش اتفاق قم در صحن علنی از اقدامات خودسرانه در آینده جلوگیری کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تغییر در ساعات و برنامه کاری جلسات صحن علنی پارلمان در هفته آینده اشاره کرد و اظهارداشت: به سبب اینکه در روز سه‌شنبه هفته آینده سالروز شهادت حضرت علی(ع) و تعطیل رسمی است، مجلس در این روز جلسه نداشته و فقط در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جلسه برگزار خواهد داشت . جلسه علنی روز یک‌شنبه هفته آینده مجلس نیز به سبب مقارن شدن با نخستین شب قدر، با یک ساعت تأخیر و در ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

خانه ملت نیز در این زمینه نوشت: سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تأکید بر لزوم قرائت هر چه سریع تر گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دربارهٔ اتفاق ۲۲ بهمن قم گفت: خواندن این گزارش سبب شکسته شدن فضای افراط و تفریط در کشور خواهد شد.

سید رمضان شجاعی کیاسری تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کار گسترده و در عین حال عمیقی و دقیقی را در مورد شناسایی عوامل اتفاق ناگوار ۲۲ بهمن قم انجام داد و قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس، برای شکسته شدن فضای افراط و تفریط در کشور و تعطیل شدن آن به طور حتم باید انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد شناسایی مسببان وقایع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم و اخلال در سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر حضرت معصومه( س)، عاملان این اتفاق در هر لباس و جایگاهی می باشند باید برای محاکمه به دادگاه‌های صالحه معرفی شوند.

شجاعی کیاسری ادامه داد: برخورد قاطعانه با عواملی که با بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شناسایی شدند سبب خواهد شد که بعد از این کسی به خود اجازه ندهد، هر وقت دلش خواست علیه چهره‌ها و شخصیت‌ها نظام دست به اقدامات تندروانه و غیر مسئولانه بزند.

وی با تأکید بر اینکه در چند سال قبل حتی بعضی مراجع و علما نیز از گزند این تندوری‌های افراطیون در امان نبوده‌اند، گفت: به طور حتم از جمله فواید و اثرات مثبت قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد وقایع ۲۲ بهمن قم، این خواهد بود که مراجع، علما و شخصیت‌های اصیل نظام نیز از این اقدام خشنود خواهند شد و سببات رضایتمندی آنان نیز فراهم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: پالایش و اصلاحی که در نتیجه قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی مجلس در مورد نیرو های خودسر و افراطی انجام خواهد شد، بسیار اثر بخش و در تاریخ جمهوری اسلامی مثال زدنی خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از دیگر فواید مترتب بر شناساندن عوامل افراط در اتفاق ۲۲ بهمن قم، می‌توان به گسترش نشاط و حس رضایتمندی در جامعه و افزایش اقتدار نظام اسلامی در برخورد با کوته نظرانی که به اسم ظاهری دفاع از ارزش‌ها دست به تخریب شخصیت‌های کلیدی نظام می‌زنند، اشاره داشت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.