قرارداد آینده نگاری صنعت پتروشیمی امضا شد

امضای قرارداد میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جهاد دانشگاهی

قرارداد آینده نگاری صنعت پتروشیمی میان مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی امضا شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین امضای این قرارداد، با بیان این که پتروشیمی در رویکرد جدید خود توسعه همکاری با نهادهای دانش بنیان را در اولویت قرار داده است، افزود: به همین منظور تعدادی تفاهمنامه با شرکت های پژوهشی امضا کرده ایم.

مهندس رمضان اولادی اظهار کرد: یکی از این تفاهمنامه ها با جهاد دانشگاهی به منظور توسعه همکاری ها در شش بخش کاتالیست ها، تجهیزات، صنایع تکمیلی، اچ اس یی، مدیریت و آینده پژوهی در فروردین سال ۹۰ منعقد شد که بخش آینده پژوهشی این تفاهم نامه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی با بیان این که مفاد این قرارداد در هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصوب شده است، افزود: با امضای این قرارداد، باب امضای دیگر قراردادها باز می شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این پروژه در سه فاز آینده نگاری، نقشه راه و فرصت های نوپدید اجرا خواهد شد و قرارداد منعقد شده در روز سه شنبه نیز، شامل بخش اول این پروژه است.

برپایه این گزارش، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش در گفت و گو با شانا اظهار کرد: ضمانت اجرایی برای رسیدن صنعت پتروشیمی به مقام اول منطقه از نظر ارزش تولید و تحقق سند چشم انداز با پژوهش آینده نگاری محقق خواهد شد.

مهندس رمضان اولادی افزود: سند چشم انداز و برنامه افق ۲۰ ساله پتروشیمی همزمان با تدوین برنامه چهارم توسعه تهیه شده بود و اکنون با توجه به تغییر برنامه ریزی ها و تحولات سریع جهانی و محیطی، راهبردهای جدید برای توسعه صنعت پتروشیمی باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به برخی چالش ها و لزوم تغییر برخی برنامه ها، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با نگرشی نو، آینده نگاری برای ارتقای این صنعت ارزش آفرین را در دستور کار قرار داده و در صدد آینده پژوهی است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته بود: چگونگی دستیابی به چشم انداز تدوین شده پتروشیمی در افق ۱۴۰۴ و نقشه راه صنایع پتروشیمی در پژوهش آینده نگاری ارزیابی خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف و ماموریت های مدیریت برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی در ساختار جدیدی حاکمیتی و توسعه ای، تدوین برنامه جامع و نقشه راه صنعت پتروشیمی است.

اولادی تصریح کرد: این مدیریت در نظر دارد با اجرای پروژه آینده نگاری صنعت پتروشیمی، آینده های باورپذیر صنعت پتروشیمی کشور را در افق ۱۴۰۴با برنامه ریزی، ارزیابی و چگونگی راه های دستیابی به چشم انداز تدوین شده را بررسی کند.

وی اظهار کرده بود: با بازنگری اخیر برنامه افق ۲۰ ساله و تدوین کلیات برنامه ششم و تصویب نهایی آن در هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اهمیت انجام پژوهش آینده نگاری در ساختار جدید حاکمیتی و توسعه ای آشکار می شود.

اولادی افزوده بود: پژوهش آینده نگاری در صنعت پتروشیمی در سه فاز اصلی تعریف شده است: فاز اول بخش اصلی پروژه شامل آینده نگاری صنعت پتروشیمی در افق ۱۴۰۴ و فاز دوم تدوین نقشه راه تحقق رسیدن به  چشم انداز ۱۴۰۴ و سرانجام فاز سوم تهیه نقشه علم فناوری و فرصت های نو پدید صنعت پتروشیمی است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.