قرارداد بازنشستگان با بیمه دانا شکست خورد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: مدیر روابط عمومی بیمه دانا، نبود تضمین واریز به موقع حق بیمه را از دلایل منعقد نشدن قرارداد با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان کرد.

حسنعلی بزرگیان در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ دلایل منعقد نشدن قرارداد برای بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: این موضوع یک مذاکره ساده بود که به نتیجه نرسید. ما شرایطی داشتیم که کانون‌ عالی بازنشستگان قادر به برآورده کردن آن نبود.

وی واریز به موقع وجوه حق بیمه به حساب بیمه دانا را از جمله این شرایط دانست که کانون‌ عالی نتواست تضمینی در این خصوص بدهد.

بزرگیان تاکید کرد: با توجه به سوابق کانون در سنوات قبل که حق بیمه‌ها را با تاخیر چندماهه واریز می‌کرد، ما تاکید داشتیم که وجوه حق بیمه باید به طور منظم و در زمان مشخص واریز شود که دوستان کانون نتوانستند این تضمین را به ما بدهند؛ این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگان را به طور منظم انجام می‌دهد اما اینکه چرا در این میان دوستان کانون نمی‌توانند تضمین بدهند که این ارقام به طور منظم واریز ‌شود، برای ما هم مبهم است.

مدیر روابط عمومی بیمه دانا، خدمت به بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری را افتخار این شرکت در طی سالیان اخیر دانست و گفت: واریز منظم وجوه تضمین‌کننده کیفیت خدمات مناسب و در شان بازنشستگان است؛ حساسیت بیمه دانا در مورد تامین به موقع منابع از همین جهت بوده است تا بتواند خدمات به موقع و باکیفیت ارائه دهد.

وی در پاسخ به اظهارات رییس کانون بازنشستگان که بیمه دانا را متهم به عدول از تعهدات در سنوات قبل کرده بود، تنها به این جمله بسنده کرد: سوابق بیمه دانا در حوزه بیمه‌های درمان و اشخاص کاملا روشن و مثبت است؛ من رسما از خبرگزاری ایسنا دعوت می‌کنم سطح رضایت بیمه‌شدگان در سنوات قبل در حوزه‌های بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری را مورد سنجش قرار دهد تا مردم قضاوت کنند. ضمن اینکه ما از میزان استقبال و نظر مثبت کانون‌های استانی برای انعقاد قرارداد با بیمه دانا اطلاع داریم.

پس از بستن قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه دانا به کانونهای بازنشستگی استانهای مختلف این موضوع را اعلام کردیم اما مورد استقبال قرار نگرفت و بعضی با آن مخالفت کردند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از لغو قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش با بیمه دانا خبر داد و گفت: در حال رایزنی با چندین بیمه هستیم اما بازنشستگان نگران نباشند در اسرع وقت این مشکل را حل می کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اصغر بیات با بیان این مطلب افزود: پس از بستن قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه دانا به کانونهای بازنشستگی استانهای مختلف این موضوع را اعلام کردیم اما مورد استقبال قرار نگرفت و بعضی با آن مخالفت کردند.

وی در خصوص دلایل مخالفت کانونها گفت: قرارداد قبل و سابقه بیمه دانا سبب این مخافت بود بطوریکه این شرکت بیمه ای در قبل ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان را نیمه کاره رها کرده بود.

این درحالی است که یکماه قبل و با اتمام قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان با بیمه دی و مشکلاتی که این بیمه برای بازنشستگان در ارائه خدمات درمانی و پرداخت هزینه ها ایجاد کرده بود کانون بازنشستگان و مستمری بگیران قرارداد تازهی را بیمه دانا منعقد کرده بود و قرار بود از ابتدای آذرماه بازنشستگان با پرداخت ماهیانه ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان تحت پوشش خدمات تکمیلی این بیمه قرار گرفته و از خدمات درمانی آن بهره مند شوند.

وی گفت: با چندین شرکت بیمه ای در حال رایزنی هستیم و به طور حتم بهترین آن را انتخاب خواهیم کرد و به بازنشستگان و همکاران خود اطمینان می دهم که نگران نباشند چون در اسرع وقت این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی تاکنون بیشترین همکاری را با ما داشته و مشکلی ایجاد نشده است.

وی افزود: بطور حتم طی چند روز آینده قرارداد بسیار خوبی یا شرکت بیمه ای توانمند ،متعهد و پاسخگو بسته خواهد شد.

گفته می گردد ، شرکت بیمه ای آتیه سازان حافظ یکی از بیمه هایی است که در زمینه بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با مسئولان آن مذاکراتی انجام شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.