قرارداد عاملیت بانک اقتصاد نوین با صندوق توسعه ملی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، ‘ محمد هاشم بت شکن ‘در گزارش خود به سهامداران این بانک در مجمع عمومی عادی سالانه با اشاره به اینکه بازده مطلوب سهام بانک در بازار سرمایه موجب شد سهام بانک مورد استقبال فعالان بازار سرمایه قرار بگیرد، افزود: سهام بانک اقتصادنوین در سال گذشته ۳۲ درصدی بازدهی داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب بانک اقتصادنوین در بازار پولی کشور، گفت: مجموع سپرده ها نزد بانک اقتصادنوین در پایان سال ۱۳۹۰ از مرز ۱۵۱ هزار میلیارد ریال گذشت که نسبت به رقم ۱۱۵ هزار میلیارد ریال پایان سال ۱۳۸۹ بیش از ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

مدیر عامل بانک اقتصادنوین ادامه داد: دستیابی به این رشد در شرایطی به دست آمده است که میزان رشد مجموع سپرده های شبکه بانکی حدود ۲۴ درصد بود که این تفاوت نشان دهنده عملکرد مناسب بانک اقتصادنوین در تجهیز منابع است.

بت شکن گفت: در بخش سپرده های مدت دار ارزی بانک اقتصادنوین نیز در سال گذشته شاهد رشد ۱۴۸درصدی بودیم، ضمن اینکه میزان اعتبارات اسنادی گشایش یافته در بانک اقتصادنوین در پایان سال گذشته نسبت به زمان مشابه قبل از آن ۱۰۸ درصد رشد نشان می دهد.

وی همچنین به رشد ۲۹ درصدی دارایی های این بانک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموع دارایی های بانک اقتصادنوین در پایان سال گذشته از مرز ۱۷۶ هزار میلیارد ریال گذشت که در مقایسه با میزان ۱۳۶ هزار میلیارد ریالی دارایی های بانک در پایان سال ۱۳۸۹ حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال رشد نشان می دهد.

بت شکن در ادامه گفت: نسبت کفایت سرمایه در بانک اقتصادنوین نزدیک به ۱۲ درصد است که نشان دهنده منطبق بودن عملیات بانکی با استاندارد های بین المللی است.

بر اساس تصمیم سهامداران بانک اقتصادنوین، پرداخت مبلغ ۳۵۰ ریال سود خالص به هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ به تصویب رسید.

اقتصام** ۹۱۴۱**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۲۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.