قرارگیری منازل در لیست دوره‌های آموزشی نظام پرستاری

اردیبهشت ۱۴۰۳

طی تدابیر جدید نظام پرستاری کشور اشخاص بی‌سواد نیز می‌توانند از دوره‌های آموزشی این سازمان بهره‌مند شوند.

محمد میرزا بیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: با توجه به نیاز روزافزون جامعه به خدمات مراقبتی در منازل نظیر نگهداری از سالمندان و نگهداری از کودک این موضوع را از اهمیت خاصی برخوردار کرده است.

وی گفت: متأسفانه نوعا هم بازرسان ما که برای بررسی این مراکز یا مطب یک پزشک به خود این جرأت را داده‌اند که بدون سواد لازم یکسری اقدامات مراقبتی و پرستاری را در منازل ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مسئله با جان و سلامت مردم سر و کار دارد سازمان نظام پرستاری بر آن شد تا فکری در جهت ساماندهی این وضعیت بکند بنابراین در تلاشیم تا به زودی با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای داوطلبان خدمات رسانی در این عرصه بتوانیم فعالان این عرصه را به لحاظ مهارتی توانمند کنیم.

میرزابیگی یادآور شد:البته هنوز موضوع در دست بررسی است و شورای عالی نظام پرستاری در حال بررسی ضوابط این دوره‌های آموزشی و تعیین نامی ویژه برای آموزش دیدگان این خدمات مراقبتی است. این دوره‌های مراقبتی و مردم یاری در بیمارستان‌ها به نام “بیمار یار” خوانده می‌شود ولی هنوز در مورد مکانی که در سطح اجتماعی و منازل بخواهد خدمات رسانی کنند نامی انتخاب نشده است.

وی مدت این دوره‌های آموزشی را حداقل ۳ ماهه و حداکثر ۵ ماهه تخمین زد و خاطر نشان کرد: در واقع این دوره‌های آموزشی چیزی شبیه به دوره‌های کمک بهیاری است اما کمک بهیار برای خدمات بر بالین و بیمارستان‌ها می‌بیند ولی این نیروها برای ارائه خدمات در منازل آزموده می‌شوند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.