قرار ساعت ۱۷ روز ۱۷ اردیبهشت

۱۷اردیبهشت،

فروشگاه دائمی آثار هنری ˝نگار˝ سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه جاریبا حضور حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می گردد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ مراسم افتتاحیه فروشگاه دائمی آثار هنری “نگار” ساعت ۱۷ امروز ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی و اردیبهشت ماه در خیابان طالقانی، بین خیابان های حافظ و استاد نجات اللهی، شماره ۲۷۱ افتتاح می گردد .

همزمان با مراسم گشایش فروشگاه دائمی آثار هنری “نگار” کتاب هفتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران رونمایی می گردد.

فروشگاه دائمی آثار هنری “نگار” با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای تجسمی از سوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به منظور ایجاد فرصتی برای عرضه و فروش آثار هنرمندان به صورت فراگیر و در راستای توجه به اقتصاد هنر راه اندازی شده است. 

در این فروشگاه به نقل از حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است که آثار هنری ارزان قیمت کمتر از ده میلیون ریال هنرمندان عرضه شود و این فروشگاه تنها مختصص به هنرمندان یک استان یا یک منطقه نیست.

یکی از مهمترین ویژگی ها فروشگاه دائمی نگار که آن را با حراجی ها متمایز می کند؛ این است که هنرمندان به صورت مستقل می توانند با مدیران این فروشگاه دائمی ارتباط برقرار کنند و آثارشان را برای فروش در اختیار این فروشگاه بگذارند و دیگر نیازی نیست تا از سوی گالری خاصی معرفی شوند.

متاسفانه یکی از مهمترین مشکلاتی که هنرمندان عرصه تجسمی با آن روبرو می باشند؛ راه یابی آثارشان به دیوارهای گالری ها است. چرا که گالری ها عموما با تعداد محدودی هنرمند کار می کند و تا زمانی که یک هنرمند به جمع دایره کوچ و بسته هنرمندان یک گالری راه پیدا نکند، عملا امکان و شرایطی برای نمایش و فروش آثارش فراهم نمی شود؛ از این رو راه اندازی فروشگاه دائمی نگار می تواند فرصت مغتنمی برای هنرمندانی که تاکنون حتی نتوانسته اند آثارشان را به نمایش عموم بگذارند، فراهم کند تا ضمن نمایش آثار، شرایط فروشان نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.