قرص‌های متادون تقلبی دربازار آزاد/معتادان جهت درمان به مراکز درمان اعتیاد مراجعه نمایند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت نسبت به قرص‌های متادون تقلبی در بازار آزاد اخطار داد و به بیماران معتاد پیشنهاد نمود که برای درمان اعتیاد به مراکز درمان اعتیاد مراجعه نمایند.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با وجود اقدامات کنترلی، متاسفانه یک سری از قرص‌های متادون در بازار آزاد فروخته می‌شوند. این قرص‌ها از دو منشاء ناشی می‌شوند؛ مراکز درمان اعتیاد که سهمیه دولتی دریافت می‌کنند و قرص‌های با منشاء خارجی.

وی به جلسه اخیر کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و تصمیم گیری درباره درمان نگهدارنده با متادون اشاره نمود و گفت: در این جلسه مقرر شد درمان اعتیاد با داروی متادون عمدتا به صورت تجویز شربت متادون باشد. بر این اساس تولید و توزیع داروی متادون به صورت ۸۰ درصد شربت و ۲۰ درصد قرص خواهد بود. به این ترتیب با تصمیم‌گیری‌های تازه و همچنین تقویت کنترل‌ها و نظارت‌ها، قرص‌های متادون موجود در بازار با منشاء داخلی، کاهش می‌یابد.

مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت نسبت به مصرف قرص‌های متادون با منشاء خارجی (قاچاق) اخطار داد و افزود: این قرص‌ها اغلب تقلبی می باشند و هیچ ماده موثره متادون ندارند.

ناصحی به نیازمندان درمان اعتیاد پیشنهاد نمود که برای درمان حتما به مراکز درمان اعتیاد مراجعه نمایند و از قرص‌های موجود در بازار استفاده نکنند.

وی تاکید نمود: در درمان اعتیاد به منظور تاثیرگذاری لازم، باید استانداردها رعایت شود. درمان استاندارد نیز درمانی است که خدمات دارویی، روانی درمانی و مشاوره به صورت توام ارایه شود. براین اساس لازم است بیماران معتاد برای درمان اعتیاد خود به مراکز درمان اعتیاد مراجعه نموده و خدمات درمانی را طبق پروتکل‌های تعریف شده، دریافت نمایند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.