قرقیزستان و قزاقستان همکاری های خود در بخش های مختلف را توسعه می دهند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ‘کانیوز’، نظربایف رییس جمهوری قزاقستان پس از امضای این توافقنامه تصریح کرد: ما برای تقویت بیش از پیش دوستی ها میان دو ملت، همچنان در عرصه های مختلف بین المللی از یکدیگر حمایت خواهیم کرد.

رییس جمهور قزاقستان با اشاره به توافقات صورت گرفته میان آستانه و بیشکک در بخش های گردشگری، کشاورزی و تاسیس صندوق سرمایه گذاری مشترک، از افزایش توان قزاقستان در احداث نیروگاههای برق آبی خبر داد و گفت: این کشور آماده سرمایه گذاری در تاسیسات برق آبی قرقیزستان نیز هست .

وی ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده درخواست اقامت شهروندان قرقیز در قزاقستان به مدت ۹۰ روز در کمتر زمان ممکن انجام خواهد شد ، ضمن آنکه قرار است یک محل عبور در مرز مشترک دو کشور برای سهولت در تردد مرزنشینان ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مفاد توافقنامه هرچه زودتر جنبه اجرایی یافته و سبب ارتقا سرمایه گذاری و کسب و کار در قزاقستان و رشد اقتصادی در قرقیزستان شود.

آتم بایف رییس جمهوری قرقیزستان نیز گفت: با وجودی که در بیانیه مشترک بر ضرورت توسعه محورهای مورد علاقه میان دو کشور تاکید شده، اما امیدوارم زمینه های جدید همکاری و بخش هایی که تاکنون تفاهمی درباره آنها صورت نگرفته، در سفر مرداد ماه نظربایف به بیشکک مورد توجه قرار گیرد.

آتم بایف که امروز وارد آستانه پایتخت قزاقستان شده است، روز جمعه(فردا) پس از دیدار با ‘کریم ماسیموف’ نخست وزیر قزاقستان، این کشور را به مقصد بیشکک ترک خواهد کرد.

آساق**۱۵۵۸**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۷۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.