قسمت آخر سریال پشت کنکوری ها تا قبل از سال ۹۶ پخش می گردد

۳۰م دیماه ،

مسئولان قول داده اند که با کمک و هم فکری هم هر چه سریع تر قسمت های پایانی کنکور را آماده پخش کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، این روزها بحث حذف کنکور بسیار داغه البته اگه از حق نگذریم  به کنکور تو کشورمون از هر بعدی نگاه کنی حاشیه های پررنگ تر از متن همراهشه.
 
اون از ۱۵-۲۰ سال اخیر که سر وارد شدن به دانشگاه و گذشتن از سد کنکور سر و دست ها شکسته شد و یه سری با ایده های ناب دانشجو شیفته کن ،پول ها پارو کردن و صاحب اسم و رسم شدن!!!
 
اون موقع بحبوهه ده شصتی ها بود و دردسر های خاص خودش که به سبب بسیار بودن جمعیت مشتاق ورود به دانشگاه به امید داشتن آینده بهتر و کم بودن ظرفیت دانشگاهها رقابت به میدون کتابخونه های شبانه روزی و جنگ با انواع و اقسام کتاب های کمک آموزشی و شرکت تو کلاس های فلان استاد که قرار بود طراح سوال کنکور باشه و اتفاقا هزینه کلاس ها هم کم نبود کشیده می شد.
 
اما کم کم که این رقابت ها با ورود متولدین دهه ۷۰ به میدون و به سبب جمعیت کم و افزایش ظرفیت دانشگاهها کم رنگ شد و دانش آموزها به جای رقابت و تلاش و دویدن ،قدم زنان و سر صبر و حوصله وارد دانشگاه شدن و همین مساله کمیته پنج عضو حذف کنکور که آموزش و پرورش و وزارت علوم و مجلس از اعضاء آن هستن به فکر حذف کنکور یا همون کابوس دهه شصتی ها افتادن تا با اصلاح نحوه ارزش یابی دانش آموزان عدالت بیشتر رعایت بشه.
 
البته تا این جای کار بسیار از رشته ها از جمع رشته هایی که دانش آموزان برای قبولی در اون باید آزمون می دادن حذف شده اما برای حذف کامل و صد در صدی، سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته با جدیت مسئله مربوط به حذف کنکور تا پنج سال آینده را دنبال می کنیم و این سد تا پنج سال آینده ویران خواهد شد.
 
سحر خیز گفته با لغو کنکور سوابق دانش آموزان ملاک عمل ورود داوطلبان به دانشگاه و آموزش و پرورش با برگزاری امتحانات نهایی در پایه های اول و دوم و سوم دبیرستان سوابق دانش آموزان تدریجا در این پنج سال جمع آوری شده و این سوابق جایگزین کنکور خواهد شد.
 
البته اینجا یه مشکل کوچیکی باقی می مونه اون هم سخت شدن ورود به دانشگاه برای کسایی هست که قبل از سال ۸۴ دیپلم گرفتنم و بدون آگاهی از اهمیت دوران مدرسه برای ورود به دانشگاه در امتحانات شرکت کردن و ممکنه نمره های خوبی نگرفته باشند.
 
برای حل این مشکل هم آموزش و پرورش تصمیم گرفته تا آزمون جامعی در سال تحصیلی آینده برگزار کنه  تا این اشخاص سوابق تحصیلی خودشون رو ترمیم کنند.
 
به هر حال امیدواریم این سد کنکور هرچه زودتر خراب بشه و دانش آموزان از تکلیفشون برای ورود به دانشگاه با خبر بشن!/ز
گزارش از محبوبه مرادی


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.