قشقاوی: صالحی اوایل هفته آینده را برای مسافرت به غزه مشخص کرد

۳۰ آبان ،

6-183.jpeg

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه، درباره مسافرت علی اکبر صالحی و هیات پارلمانی ایران به غزه، گفت: وزیر امور خارجه کشور در تماس با وزیر خارجه مصر، اوایل هفته آینده را برای مسافرت به غزه مشخص کرد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن قشقاوی با بیان این که هفته قبل نمایندگان مجلس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین، موضوع مسافرت به غزه را با من در میان گذاشتند، گفت: من درخواست آنان را به معاونت عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشور به ریاست حسین امیر‌عبدالهیان ارجاع دادم.

سفر هیأت پارلمانی ایران به غزه همراه با صالحی یا جدا از وی بلامانع است

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه، افزود: سرپرست حفاظت منافع مصر در ایران و معاونت عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پیگیری این قضیه را در دستور کار قرار دادند و اعلام کردند که مسافرت هیات پارلمانی ایران چه به همراه علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران و چه بدون وزیر خارجه بلامانع است.

بروجردی پیگیر مسافرت هیات پارلمانی به غزه است

قشقاوی تصریح کرد: علاوه بر این علا‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز پیگیر درخواست مسافرت هیات پارلمانی به غزه شد.

او یادآور شد: وزیر امور خارجه کشور به سبب تمایل برای مسافرت به غزه و هم‌دردی با مردم مظلوم غزه، در تماس با وزیر امور خارجه مصر، پیگیر مسافرت خود و هیات پارلمانی ایران به غزه شد که وزیر خارجه مصر از صالحی خواست تا تاریخ مسافرت را مشخص کند و وزیر امور خارجه، اوایل هفته آینده را برای مسافرت به غزه مشخص کرد که این مقام مصری قول داد موضوع مسافرت را بررسی کند و نتیجه را به جمهوری اسلامی ایران اعلام کند.

برای مسافرت به غزه منتظر اعلام نتیجه وزارت خارجه مصر هستیم

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه که با خانه ملت گفت‌وگو کرده است، تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی غزه و این که میزبانان باید شرایط امنیتی را بررسی کنند، منتظر اعلام نتیجه از سوی وزارت خارجه مصر هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.