قصد داریم مجموعه سوارکاری در استان ایجاد کنیم

رئیس هیئت سوارکاری گیلان گفت: تصمیم داریم در استان مجموعه سوارکاری احداث کنیم تا علاقمندان از آن استفاده کنند.

هوشنگ افشاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: هم اکنون یک مجموعه سوارکاری در گیلان وجود دارد که حالت فرسوده دارد و امکانات کافی ندارد به همین منظور کارهایی داریم انجام می دهیم تا مجموعه دیگر در استان احداث کنیم و تاکنون با نماینده استان در مجلس هم صحبت هایی کرده ایم.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم این صحبت ها به نتیجه برسد و ما شاهد احداث مجموعه سوارکاری در استان باشد.
 
افشاری در ادامه گفت: این هفته و روز جمعه ۱۶ تیر مسابقات پرش با اسب را خواهیم داشت و سوارکاران به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی اضافه کرد: در مدت ۶ سالی که بخش پرش با اسب را در استان راه اندازی کردیم پیشرفت های خوبی داشتیم و سوارکاران استان در رقابت های رسمی مقام های خوبی آوردند.
 
افشاری گفت: در قسمت درساژ نیز بعد از تهران جزو اولین استان هایی هستیم که در زمینه درساژ فعالیت می کنیم و با توجه به اینکه این ورزش در سوارکاری است باید مسئولین امر بیشتر به آنها بها دهند.
 
وی تأکید کرد: گیلان از استان هایی است که در آن پرورش اسب های بومی صورت می گیرد و اسب با زندگی مردمان این منطقه عجین شده است.
 
افشاری در ادامه گفت: اسب خزر از اسب هایی معروف ایرانی است که در این منطقه پرورش می یابد برای همین هر سال جشنواره هایی برگزار می کنیم این نژاد را بیشتر به جامعه معرفی می کنیم در سال جاری نیز نهمین جشنواره زیبائی اسب کاسپین را خواهیم داشت که طی روز های ۳ و ۲ شهریور در انزلی برگزار خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: اسب هایی که در منطقه تولید می شود بیشتر برای استقامت خوب است و ما مجبوریم برای مسابقات دیگر از اسب های وارداتی استفاده کنیم.
 
افشاری گفت: متاسفانه مشکل قرنطینه باعث شده است که نتوانیم با اسب های شخصی در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنیم البته فدراسیون در تلاش است که این معضل را حل کند و در سال جاری برخی سوارکاران را با اسب قرضی به میادین بین المللی فرستاده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با حل مشکل قرنطینه صنعت اسب رونق می گیرد و می توانیم نژادهای ایرانی شامل کرد ترکمن عرب و کاسپین (خزر) را تولید و صادر کنیم و ارزآوری داشته باشیم./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.