قصه اختلاف داوران به کجا خواهد رسید؟/دعوای قاضیان را قضاوت کنید!

۰۱م آذر ،

این روزها اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان به اوج خود رسیده و اعضای هر ۲ کمیته بر علیه هم صحبت هایی مطرح می‌کنند، بر اساس این موضوع کارشناسان داوری نظراتی دادند که حاشیه های داوری را از بین می‌برد.

علی خسروی در خصوص اینکه رضا غیاثی عضو کمیته داوران کشور اعلام کرد که مسعود مرادی موضوعات گفته شده در جلسات داوری را به اطلاع علی خسرو، کارشناس داوری می رساند به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسعود مرادی به هیچ وجه سخنان مطرح شده در جلسه داوران را به اطلاع کسی نمی رساند.

وی بیان داشت: من دوستان زیادی در هیأت داوران دارم و از طریق آنها مسائل مربوط به داوری را متوجه می شوم.

*مرادی خبر چین نیست/ برخی ها می ترسند، جلسات غیرفنی آنها برملا شود

کارشناس داوری گفت: مسئولان داوری در جلسات فنی به جای بررسی عملکرد داوری بیشتر زمانشان را صرف حرف زدن بر علیه اشخاص خارج از جلسه می کنند، آنها به خاطر همین موضوع تمایل ندارند که صحبت هایشان را کسی متوجه شود.

خسروی دربارهٔ اختلاف بین کمیته داوری و دپارتمان بیان داشت: به هرحال هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هرچه سریعتر باید در این مسئله دخالت کند و ظرف این هفته با تشکیل جلسه ای برای این ۲ کمیته تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران اساسنامه ای تنظیم کرده و هیأت رئیسه باید این اساسنامه را تائید و امضاء کند، رئیس کمیته داوران باید براساس این اساسنامه، اعضای کمیه دپارتمان را انتخاب کند.

خسروی تصریح کرد: حسین عسگری از سوی نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال به سمت رئیس کمیته دپارتمان منصوب شد. در حالیکه وظبفه انتخاب اعضای کمیته دپارتمان با اصفهانیان است. اختلافات بین این ۲ کمیته از اسفندماه سال قبل آغاز شده بود اما هر دو طرف دعوا منکر هر اختلافی می شدند اما با گذشت زمان این مسئله علنی شد.

وی در خصوص گفته های برخی از مربیان و بازیکنان در مورد دخالت داوران در نتیجه بازی گفت: صحبت های این اشخاص غیر منطقی است و من در سلامت داوران تردید ندارم.

کارشناس داوری بیان داشت: اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان، داوری کشور را متضرر خواهد کرد و روی عملکرد داوران تأثیر  مستقیم می گذارد و آنها با استرس قضاوت می کنند.

وی در خصوص عملکرد داوران در چند هفته اخیر گفت: قضاوت داوران در این چند بازی خوب بوده است و در نتایج بازیها تأثیر مستقیمی نداشتند.

خسروی خاطرنشان کرد: اگر اختلافات بین کمیته داوران و دپارتمان ادامه یابد سبب حرمت شکنی بین داوران خواهد شد. مسئولان فدراسیون باید هرچه سریعتر در جلسه ای این اختلاف را برطرف کنند.

* اختلافات و حواشی سبب از بین رفتن حرمت ها می شود

مسعود مرادی، عضو کمیته داوران در گفتگو با خبرنگار ما افزود: به هر حال مسائل حاشیه ای ایجاد شده در بین جامعه داوری کشور سبب از بین رفتن حرمت ها می‌شود و یک نوع خودسوزی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: اعضای کمیته داوران و دپارتمان باید اختلافشان را در جلسه ای برطرف کنند و اجازه ندهند که مسائل به وجود آمده در داوری در رسانه ها مطرح شود.

وی دربارهٔ گفته های غیاثی که وی را خبر چین جلسات داوری مطرح کرده،   اظهار داشت: غیاثی در جلسات داوری بلند صحبت می‌کند به خاطر همین صحبت هایش به خارج از جلسه درز پیدا کرده است.

عضو کمیته داوران بیان داشت: در حال حاضر داوری و اعضای کمیته نیاز به آرامش دارند به همین دلیل اعضای کمیته داوران و دپارتمان نباید با یکدیگر برخورد های تندی داشته باشند.

مرادی بیان کرد: اگر اختلافی بین من و غیاثی وجود داشته است، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران باید در جهت بهبود روابط بکوشد.

وی تصریح کرد: مدیریت در داوری مهم نیست آن جا که هم اکنون باید سرلوحه بزرگان داوری باشد این است که در جهت ارتقای داوری در کشور اقداماتی انجام دهند، اختلافات به داوری کشورمان ضربه می‌زند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من بیش از این نمی‌خواهم وارد مسائل حاشیه ای داوری شوم چرا که حرف زدنم کمکی به رشد داوری نخواهد کرد.

*خداداد افشاریان: عدالتی در دپارتمان داوری وجود ندارد

کارشناس داوری دربارهٔ اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان گفت: همه اشخاصی که در داوری کشورمان مسئولیت دارند از عدالت به دور می باشند و من به عنوان زیر مجموعه داوری باید حقایق را بگویم.

افشاریان بیان کرد: من تمام مسائل پشت پرده داوری را در یک جلسه به کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفته ام اما وی اقدامی در جهت بهبود داوری انجام نداد.

وی بیان داشت:‌ حسین عسگری رئیس کمیته دپارتمان صداقت لازم را ندارد و اشخاص زیر مجموعه هم دروغگو می باشند و تیم دپارتمان داوری عدالت گونه نیست.

کارشناس داوری کشورمان ادامه داد: یک داور که فقط در لیگ کشور قضاوت کرده و تجربه لازم را ندارد بیشتر از من که داور بین المللی هستم در بازی های لیگ برتر نظارت کرده است.

افشاریان اظهار داشت: مدیران داوری تمایل ندارند که چالش ها و مشکلات داوری از بین برود و سبب از بین رفتن استعداد داوران جوان هم شده اند.

وی تصریح کرد:‌ من تا وقتی که روسای داوری رفتارشان را اصلاح نکنند حاضر نیستم که نظارت داوری را بر عهده بگیریم.

کارشناس داوری بیان کرد:‌ شک نکنید که اگر این اختلافات ادامه داشته باشد داوری کشورمان متضرر خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: رضا غیاثی با تمام احترامی که برایش قائلم اما باید بگویم که وی سواد لازم در داوری را ندارد و به خاطر همین برخورد تندی با داوران کشورمان دارد.

افشاریان در خصوص کناره رفتن مظفری از قضاوت در لیگ برتر خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد که وی از قضاوت کردن دست بکشد زیرا این داور کشورمان تحت فشار بوده و آرامش لازم را نداشته که خداحافظی اش از داوری را مطرح کرده است./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.