“قصه های امیرعلی ” زندگی روزمره رابه خواننده یادآوری می کند

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۷:۳۵:۰۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

درنشست “محفل کتاب “فرهنگسرای ملل عنوان شد:

بزرگنمایی:  

نشست محفل کتاب ۲۵ تیرماه  به نقد و بررسی  کتاب قصه های امیرعلی نوشته امیرعلی نبویان در حالی برگزار شد که فرهنگسرای ملل و کتابخانه امیرکبیر میزبان اساتیدی چون مسعود فروتن  نویسنده  و کارگردان ، اسدالله امرایی مترجم برجسته  نویسندگان بزرگی چون کارور ، ساراماگو و … ؛ بود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، این محفل با حضور منصور ضابطیان و محمد صوفی کارگردانان و تهیه کنندگان برنامه رادیو هفت ، شهلایی مقدم مدیر مسئول انتشارات نقش و نگار برگزار شد.
منصور ضابطیان به عنوان مجری برنامه ابتدا گذری بر داستان آشنایی با امیرعلی نبویان کرد ودر این راستا ادامه داد: امیرعلی نبویان ابتدا به عنوان نویسنده به گروه ملحق شده و به ایفای نقش می پرداخته و در ادامه با پخش قصه های امیرعلی به عنوان راوی جلوی دوربین رفته است.وی بیان داشت قصه های امیرعلی در برنامه رادیو هفت یکی از پر مخاطب ترین قسمت های این برنامه  است
در ادامه برنامه از اسدالله امرایی به عنوان منتقد دعوت شد تا به نقد و بررسی کتاب بپردازد.امرایی کتاب قصه های امیرعلی را قصه های روز خواند و بیان کرد با اینکه قصه های امیرعلی جنبه طنز دارد اما با بیان نکاتی از روابط انسانی و زندگی روزمره به خواننده یادآوری های بجایی می کند.وی استفاده از زبان خاص ، لغات و اصطلاحات امروزی و طنز گونه را از عوامل تاثیرگذار بر جذابیت قصه ها برشمرد  وی ادامه داد:  استفاده از این اصطلاحات شاید کار را برای ترجمه این اثر به زبان های دیگر مشکل کند.
بعد از نقد و بررسی کتاب امیرعلی نبویان نویسنده کتاب ضمن تشکر و قدر دانی از کسانی که مشوق و همواره در کنار وی بودند به همراه محمد صوفی و منصور ضابطیان به توضیح پاره ای از دل مشغولی های خود پرداخت.
نور پور مسئول  کتابخانه امیرکبیر ضمن تشکر از حضور اساتید و حاضرین در جلسه لوح های تقدیری را جهت قدر دانی و ثبت در آرشیو خاطرات کتابخانه  به آقایان مسعود فروتن ، اسدالله امرایی ، امیرعلی نبویان  ، منصور ضابطیان و محمد صوفی تقدیم کرد . همچنین از طرف انتشارات نقش و نگار هدایایی به رسم یادگار تقدیم این عزیزان گردید.
در پایان جلسه امیرعلی نبویان از انتشار جلد دوم کتاب قصه های امیرعلی  خبر داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۱۲۶۰۷۰۶۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.