قضات حق ندارند در صدور احکام اشتباه کنند

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: قضات به عنوان حکام برقرارکننده عدل و عدالت، حق اشتباه کردن در صدور احکام را ندارند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، احمد فاضلیان طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان تصریح کرد: هر مشکل مردم شاید از نگاه قضات کوچک باشد اما برای خود مردم بزرگ است و قضات باید در جهت حل مشکلات آنان گام بردارند.

به گفته وی قضات باید در بررسی پرونده‌ها دقت کافی داشته باشند و توجه جدی به مساله بیت‌المال و مبارزه جدی با مفاسد در زیرمجموعه‌های خود را در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای قضایی گلستان ادامه داد: مسئولیت گرفتن، یک آزمایش الهی از سوی پروردگار است و عمر مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها کوتاه است لذا همیشه باید خود را برای تودیع آماده کرد.

فاضلیان افزود: انسان باید در صحنه باشد تا محک بخورد و ایمان واقعی زمانی ارزش دارد که امکان خطا در کار باشد و انسان خطایی نکند.

وی اظهار داشت: عزت و ذلت خواست پروردگار است و نوع نگاه به موقعیت‌ها خیلی اهمیت دارد و باید این نگاه‌ها طوری باشد که روسفید از مسئولیت‌ها خارج شویم.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح نقش عمده‌ای را در اقتدار و سلامت نیروهای مسلح دارد. منظور از اقتدار، اقتدار سکولاری نیست، بلکه اقتدار در ایمان به پروردگار و در بطن مردم بودن و حمایت از مردم و در نتیجه برقراری امنیت است.

فاضلیان تاکید کرد: اگر نیروهای مسلح به قانون پایبند باشند، بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها را نخواهیم داشت و از سوی دیگر، نظارت، رعایت قوانین و مقررات و تثبیت نیروهای مسلح افزایش اعتماد را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پاک‌ترین و سالم‌ترین نیروهای مسلح در جهان هستند.

بر اساس این گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ به موجب حکم رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمدیوسف حسنی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان معرفی و از زحمات محمد صبوری تقدیر شد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.