قضات مجوزی برای تحقیر افراد ندارند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، ‘علیرضا آوایی’ صبح امروز در مراسم معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان ری با ضروری خواندن استفاده از ظرفیت های قانونی برای استقرار عدالت، افزود: نظام جمهوری اسلامی فرصت طلایی برای خدمت به مردم را فراهم آورده است.

وی با برشمردن برخی از توقعات جامعه از قضات، اضافه کرد: رعایت انصاف و بی طرفی در جریان رسیدگی به پرونده ها بدون توجه به موقعیت اجتماعی اصحاب دعوا و عمل بر مبنای قانون و خدا، خواسته مهم مردمی است.

آوایی احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع، دادن وقت متعارف برای شنیدن حرف های مردم که می تواند برای کشف حقیقت و حصول آرامش برای طرفین پرونده نقش داشته باشد را از دیگر خواسته های مردم از دستگاه قضایی برشمرد.

وی برخورد محترمانه با کلیه مراجعین به دستگاه قضایی حتی متهمین و مجرمین را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: قضات نبایستی براساس ظاهر افراد قضاوت کنند؛ چه بسا در موارد قابل توجهی قضاوتی که بر مبنای ظاهر افراد می شود منطبق با واقع نیست.

رییس کل دادگستری استان تهران، از دیگر خواسته های مردم، داشتن خلق خوب و رعایت شئونات قضایی از سوی همکاران قضایی یاد کرد و اظهار داشت: مردم برخوردهای خلاف اسلام و انصاف را بر نمی تابند.

وی هم چنین اتخاذ تصمیمات قضایی متقن و مستدل با شکل و شمایل قانونی در حد مقدورات را خواستار شد و گفت: این امر قطعا موجب استحکام نظام قضایی خواهد شد.

علیرضا آوایی در ادامه به انتظارات قضات و کارکنان دستگاه قضایی از جامعه اشاره کرد و افزود : درک قضات از سوی مردم و عدم قضاوت عجولانه درباره عملکرد قضات انتظاری است که کارکنان قضایی از جامعه دارند.

وی حل و فصل مسایل جزیی بدون مراجعه به دادسراها را انتظار دیگر مسئولان قضایی دانست و تأکید کرد: لزوم مشورت مردم با اهالی فن و حقوقدانان در هنگام انجام معاملات و هرگونه اقدام حقوقی به طور قطع پرونده های ورودی را کاهش خواهد داد.

در این آیین از خدمات ‘خسرو عقیلی بهنام’ قدردانی شد و آقای ‘ عبداله زاده’ با دریافت ابلاغ قضایی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان ری معرفی و آغاز به کار کرد.

اجتمام*۱۴۲۹ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۹۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.