قضاوت در مورد رابطه تلفن‌همراه و ابتلا به اختلالات مغزی به‌عهده کاربران

۲۶ام بهمن ،

 

بارها و بارها خبرهای پیرامون خطرات احتمالی استفاده از تلفن‌های همراه و اثرات ناشی از آن روی سلامت جسم و روح انتشار یافته است و این بار مرکز MobilePhone.co.in لیست متفاوتی منتشر کرده است تا پایان آن کاربران خود به این نتیجه برسند که تلفن‌همراه برای آن‌ها مفید است یا مضر. در این لیست اطلاعات زیر درج شده است:
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگرچه غالب کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که امواج رادیویی تلفن‌همراه می‌تواند بر مغز و دیگر بافت‌های بدن تاثیرگذار باشد، هنوز هیچ نتیجه علمی که بتواند ثابت کند تلفن‌همراه سبب ابتلا به سرطان می‌شود به‌دست نیامده است.
بزرگترین مطالعه صورت گرفته در خصوص استفاده از تلفن‌همراه و احتمال ابتلا به سرطان مغز روی کاربران ۱۳ کشور انجام شد. در پایان این مطالعه کارشناسان اعلام کردند که هیچ رابطه محسوسی بین استفاده مداوم و بیش‌از اندازه از تلفن‌همراه و احتمال ابتلا به سرطان مغز وجود ندارد.
کارشناسان دانمارکی تلاش کردند با مطالعه جامعی در این زمینه رابطه بین تلفن‌همراه و تومورهای مغزی را دریابند. این مطالعه با همکاری "مرکز ثبت سرطان‌های دانمارک" و جمع‌آوری اطلاعات ۳۵۸ هزار مشترک تلفن‌همراه در این کشور انجام شد و کارشناسان در پایان مطالعه خود که بیش از ۱۳ سال به طور انجامید اعلام کردند که هیچ رابطه‌ای در این زمینه دیده نمی‌شود.
دیگر کشورها از جمله آمریکا، ژاپن و اروپا مطالعات مجزایی را انجام دادند و نمونه‌های مورد نظر خود را سال‌ها زیرنظر گرفتند تا اطلاعات مربوط به این احتمال را به‌دست آورند و در پایان معلوم شد که تلفن‌همراه عامل ابتلا به اختلالات مغزی نیست.
 

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.