قطار سینمای مستند به حرکت در آمد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

صبح امروز در سینما فلسطین؛

صبح امروز (۱۹ آذرماه) قطار هفتمین جشنواره سینما حقیقت به حرکت درآمد و اولین جشنواره در دوره مدیریت تازه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ صبح امروز حوالی ساعت ۱۱ صبح بود که مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره سینما حقیقت در سالن سینما فلسطین آغازشد. این جشنواره همانند افتتاحیه‌های مرسوم در سینمای ایران، سخرانی و پشت و تریبون رفتن و بیلان کاری ارائه دادن نداشت و مدیر مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و اعضای هیت امنای این مرکز مشغول تدارک مراسم برگزاری آیین افتتاح هفتمین جشنواره سینما حقیقت بودند تا قطار این جشنواره را به حرکت در بیاورند. محمد مهدی طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی از ساعت های نزدیک به افتتاحیه مراسم به سینما فلسطین آمده بود تا مشکلات را بررسی کند تا اولین جشنواره سینما حقیقت که در زمان مدیریت او قرار است برگزار شود.
جعفر صانعی مقدم از اعضای هیت امنای مرکز هم امروز به سینما فلسطین آمده بود تا از نزدیک شاهد آیین گشایش اولین جشنواره ای که قرار است در دوره مدیریت تازه سینمای ایران برگزار شود، باشد.

حبیب ایل بیگی مدیر موسسه انجمن سینمای جوان از دیگر حاضرین در سالن است تا در مراسم افتتاحیه جشنواره سینما حقیقت حضور داشته باشد.جشنواره سینما حقیقت همانند دیگر جشنواره ها مراسم افتتاحیه ساده و راحتی داردو بیشتر به یک جمع خودمانی نزدیک است. از مدعوین پذیرایی می کنند و بعد از پذیرایی، اکران فیلم های مستند آغاز می گردد.

محمد طباطبایی نژاد؛ رییس مرکز سینمای مستند و تجربی در گفت و گو با خبرنگار سینما هنرآنلاین دربارهٔ نحوه برگزاری هفتمین دوره این جشنواره و اولین جشنواره سینما حقیقت در زمان مدیریت او گفت: شککر خدا همه امور تا این جای کار درست پیشرفته است و امیدوارم که شاهد یک جشنواره خوب و گویا با حضور جوانان فعال سینمای مستند باشیم.

طباطبایی نژاد دربارهٔ مشکلات مالی برای برگزاری جشنواره گفت: هیچ مشکلی در این مساله نداشته ایم و بودجه لازم برای برگزاری جشنواره را از قبل آماده بوده است.

رفته رفته به تعداد حاضرین در سالن افزوده می شد و جوانان مشتاق سینمای مستند و کارگردانان این حوزه به سینما فلسطین می‌آمدند تا شاهد اکران اولین فیلمی که در آیین افتتاح این جشنواره روی پرده می رود باشند. ابراهیم فروزش از کارگردانان شاخص در حوزه سینمای کودک و تورج اصلانی از فیلمبرداران جوان و توانمند سینمای ایران از حاضرین در سالن بودند. سعید ابراهیمی فر، هادی آفریده از کارگردانان سینمای مستند بودند که در مراسم افتتاحیه شرکت کردند

امروز ظهر هفتمین جشنواره سینما حقیقت با نمایش فیلم مستند خارجی “مردی بدون آینده” به کارگردانی میکائیل کولینز در سالن اصلی سینما فلسطین آغاز به کار کرد.


حاشیه ها:

حبیب ایل بیگی مدیر انجمن سینمای جوان در مراسم گرماگرم صحبت با جوانان و فیلمسازان بود و حرف های آنهارا گوش می‌داد.

محمد مهدی طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش سینمای مستند تجربی مدام درگیر مصاحبه با دوربین های تلویزیونی و تصویری بود.

حاضرین در سالن دور جعفر صانعی مقدم عضو هیات امنای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حلقه زده بودند و دغدغه ها و مشکلات خود را با او در میان می گذاشتند.

چهره های خارحی و فیلمسازان غیر ایرانی هم در این مراسم حضور داشتند.

دوربین برنامه تلویزیونی و هفت برنامه های دیگر تلویزیونی به دنبال تهیه گزارش از این مراسم افتتاحیه دوستانه بودند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.