قطار مسکن مهر دردولت‌های بعدی منطقی حرکت کند

شنبه ۲۴ تیر – ۰۴:۴۶:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی و استفاده از فناوری‌های جدید در ساخت پروژه‌های مسکن مهر، گفت: اگر قرار بر ادامه پروژه مسکن مهر در دولت‌های بعدی باشد، نباید بر اساس برداشت‌های عجولانه و مطابق آمار و ارقام عمل کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، منصور آرامی، با بیان اینکه اصل و هدف مسکن مهر برای خانه‌دار کردن مردم، کاهش نرخ مسکن و کم کردن تقاضا در این بازار، طرح مثبتی بود، افزود: مسکن مهر دارای چند ایراد اساسی است که تا آنها رفع نشوند ادامه این طرح در دولت‌های بعدی اقدام درستی نیست و مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در این رابطه نباید بر اساس برداشت‌های عجولانه و مطابق آمار و ارقام عمل کنیم، اظهار کرد: اگر مسکن مهر در غالب نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شد، هزاران هکتار بافت فرسوده‌ای که در سراسر کشور وجود دارد سامان می‌گرفت.
وی به دیگر ایرادات مسکن مهر اشاره کرد و ادامه داد: مسکن مهر از نظر زیرساخت نیز با مشکل مواجه است، به طوری که در شهری مانند بندرعباس در حالیکه تنها ۱۴۰ هزار واحد مسکونی دارد، وزارت راه و شهرسازی ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در حاشیه شهر ساخته که خود باعث ایجاد شهر جدیدی شده است.
آرامی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر در حاشیه شهرها نیاز به اماکن فرهنگی، بهداشتی و درمانی، مذهبی و مراکز تفریحی را دو چندان می‌کند، تصریح کرد: تمامی این زیرساخت‌ها جدای از نیاز به آب، گاز، برق و تلفن هستند و وزارت راه و شهرسازی باید توجه بیشتری به این مسائل داشته باشد.
به گفته نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس نهم، در برخی از نقاط کشور مردم آنقدر توانمند نیستند که حتی قادر به پرداخت سهم خود در مسکن مهر باشند، بنابراین دولت باید تسهیلات بیشتری در اختیار مردم قرار دهد تا آنان بتوانند با مبلغ کمی صاحب خانه شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم، با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی و استفاده از فناوری‌های جدید در ساخت پروژه‌های مسکن مهر، گفت: برخی از این پروژه‌های متاسفانه به دست تعاونی‌هایی سپرده شده که تخصصی در ساخت پروژه‌های اینچنینی ندارند، در صورتی که ساخت مسکن مهر باید به شرکت‌های متخصص و بزرگ سپرده شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۶۴۶۳۶۶۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.