قطب شمال با زباله های پلاستیکی آلوده شده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

زباله های سرگردان در اقیانوس ها iبه آبهای عمیق گروئنلند نفوذ نموده اند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روزنامه لوموند؛ پژوهشگران پیش تر گزارش تفسیری داده بودند که قله اورست مملو از زباله های کوهنوردان است و زباله های پلاستیکی سرگردان در اقیانوس ها توده های مارپیچ غول پیکر تشکیل داده اند. اما یک مطالعه آلمانی iبه تازگی نشان داد که حتی عمیق ترین بخش های اقیانوس در قطب شمال از انواع زباله ها در امان نیستند.

ملانی برگمان، زیست شناس موسسه تحقیقات قطبی و دریایی آلفرد ونگر می گوید : تصاویری که با روبوت های زیردریایی در عمق دو هزار و پانصد متری در تنگه فرام که گروئنلند را از مجمع الجزایر نروژی اسلوالبارد جدا می کند گرفته شده نشان می دهد حجم زباله های زیر دریایی در چند سال قبل چند برابر شده است.

پژوهشگران آلمانی با بررسی دو هزار و دویست کلیشه ای که در فاصله سالهای دو هزار و دو تا دو هزار و یازده گرفته شده اعلام نمودند چگالی زباله ها از سه هزار و ششصد و سی و پنج iبه هفت هزار و هفتصد و ده در هر کیلومتر رسیده است.

به گفته پژوهشگران ، آب شدن یخ ها می تواند بخشی از این پدیده را توضیح دهد.

 ملانی برگمان می گوید : یخ های موجود در دریا مانند یک سد طبیعی عمل می نمایند و مانع از رسیدن زباله های زمینی iبه دریا و ورود کشتی ها iبه این مناطق می شوند. اما آب شدن یخ ها سبب تردد بیش از حد کشتی های ماهیگیری در مناطق قطب شمال شده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.