قطب شمال دروازه صادرات ال ان جی روسیه

یکشنبه ۱ مرداد – ۰۱:۲۷:۴۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با ساخت یک بندر در قطب شمال محقق می شود؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت نواتک ساخت یک بندر در قطب شمال را به عنوان دروازه صادرات ال ان جی روسیه آغاز کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  شرکت نواتک، دومین تولید کننده بزرگ گاز روسیه، روز گذشته (۳۰ تیر) ساخت بندری در قطب شمال به ارزش ۳۰ میلیارد دلار را آغاز کرده است.
این بندر به عنوان دروازه ای برای صادرات ال ان جی طراحی شده و نشان دهنده تلاش مسکو برای تنوع بخشی به مسیرهای صادرات گاز در قالب ال ان جی و کاهش وابستگی به صادرات گاز با خط لوله به اروپاست.
بندر سابتا به روسیه اجازه می دهد صادرات به چین و دیگر کشورهای آسیایی را افزایش دهد و به شرکت نواتک اجازه می دهد با شرکت گازپروم، نخستین تولیدکننده بزرگ گاز روسیه، به رقابت بپردازد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است، ال ان جی یک اولویت سیاسی برای کشورش به شمار می شود.
روسیه برای صادرات گاز به اروپا، بازار اصلی و منبع درآمد این کشور، همچنان به استفاده از خطوط لوله وابستگی دارد، در حالی که رقبای مسکو، نروژ و قطر با شتاب به تحویل ال ان جی با کشتی پیش رفته اند.
پس از سال ها برنامه ریزی و مذاکره، مراسم افتتاحیه ساخت این بندر، سنگ محکی برای شرکت نواتک و شریک آن توتال فرانسه به شمار می رود.
طرح اجرای این پروژه سال گذشته میلادی از سوی پوتین تصویب شد و قرار است در سال ۲۰۱۸ زمان آغاز تولید ال ان جی دو شرکت توتال و نواتک از شبه جزیره یامال به بهره برداری برسد.
منطقه یامال ۸۵ درصد از تولید گاز روسیه یا یک هفتم تولید گاز جهانی را به خود اختصاص داده است.
پیش بینی می شود ظرفیت سالانه صادرات گاز از بندر سابیتا به بیش از ۳۰ میلیون تن برسد.
شرکت نواتک قصد دارد تولید ال ان جی در منطقه یامال را سال ۲۰۱۶ با مایع سازی سالانه ۵ میلیون تن گاز آغاز کند و ظرفیت آن ر ا در سال ۲۰۱۸ به ۱۵ میلیون تن در سال برساند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۱۱۶۲۸۳۱۵۶۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.