«قطرات باران که بر سرم می‌ریزند»/ترانه سرای بوچ کسیدی و ساندنس کید رفت:ترانه زیبای برنده اسکارش را در کافه موسیقی بشنوید

کافه موسیقی: هال دیوید ، هنرمندی که همراه با برت باکاراک تعدادی از شناخته شده ترین آهنگ های موسیقی پاپ را ساخته بود ، در گذشت.

HAL

 

به گزارش کافه موسیقی به نقل از نیویورک تایمز ، هال دیوید ، که جایزه ی اسکار و گرمی را در کارنامه خود داشت ، امروز شنبه( اول سپتامبر) در لس آنجلس درگذشت. او هنگام مرگ ۹۱ سال داشت.

دیوید و باکاراک اولین بار یکدیگر را حدود پنجاه سال پیش در ساختمانی در نیویورک دیده بودند و همکاری مستمر آنها برای سالیانی متمادی ادامه داشت. باکاراک موسیقی را تصنیف می کرد و دیوید شعرش را می سرود. این دو ارتباط طولانی مدتی با دیون وارویک خواننده نیز داشتند و برایش ترانه های پرفروشی ساخته بودند.

از جمله کارهای موفق و ماندگار این زوج ، می توان به ترانه ی “قطره های باران فرو می ریزند…” ( برای فیلم “بوچ کسیدی و ساندنس کید” که برنده ی جایزه ی اسکار بهترین ترانه اریژینال هم شد) ، ” چیزی که دنیا هم اکنون به آن نیاز دارد عشق است” ، “نزدیک به تو” ، ” تازه چه خبر پوسی کت؟” و “الفی” اشاره کرد.

دیوید و باکاراک در سال ۲۰۱۱ جایزه کتابخانه کنگره گرشوین را هم دریافت کردند که در این مراسم هنرمندان مختلفی از استیو واندر تا لایل لاوت ترانه های این دو را بازخوانی کردند.

ترانه ی زیبای “قطره های باران فرو می ریزند…”را از لینک زیر دانلود کنید:

http://www.4shared.com/mp3/eDnEl2dH/07_Raindrops_Keep_Falling_On_M.htm

بقیه عکس‌های وی را هم در زیر ببینید:

10

09

و این هم عکسی از فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» در صحنه‌ای که ترانه زیبای هال دیوید پخش می‌شود:

B

کافه موسیقی::صفحه اصلی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.