قطعا حجاب محدودیت است، اما …

۱۸ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «من یک مدیر هستم» نوشته زهرا عسگری با نگاهی نو به مسئله حجاب توسط انتشار یافتنات میراث اهل قلم انتشار یافت. نویسنده در این کتاب با قلمی روان و صمیمی دربارهٔ حضور زنان با حفظ حجاب در جامعه سخن گفته و به تشریح وجود بعضی موانع و محدودیت ها نیز پرداخته است. در بخشی از کتاب با اشاره به بعضی مشکلات موجود در جامعه و عدم تناسب آنها با داشتن حجاب، اعلام می گردد، داشتن حجاب خود نوعی مدیریت است و کسی که حجاب دارد، یک مدیر است.

در بخش هایی از این کتاب ارزان و جمع و جور که در قطع پالتویی و در ۷۲ صفحه انتشار یافته می خوانیم:

«در شرایط امروز جهان حجاب از یک موضوع ارزشی اخلاقی صرف خارج شده است، دیگر حجاب صرفا یک حکم الهی نیست و به یک موضوع فوق العاده استراتژیک، سیاسی و امنیتی تبدیل شده است. گواه این مطلب بررسی عملکرد دنیای غرب در این حوزه می باشد. قانون منع حجاب در کشورهای غربی، حجم انبوه اهانت ها و زیر سوال بردن حجاب اسلامی در رسانه های دیداری و شنیداری، کاریکاتورها، فیلم ها و … از این نکته پرده برمی دارند که حجاب بنیان تمدن غرب را به چالش کشیده است؛ پدیده ای که از اصل مبارزه با هوای نفس نشأت می گیرد. زنان مسلمان برخلاف آنچه هوای نفسشان می گوید، خود را می پوشانند و همه مسأله همین است…»

*

«در جهان بینی یک فرد محجبه، حجاب یک امر فردی نیست. لباس او پرچم کشور وجود اوست. پرچمی که او بر سر در خانه وجود خود نصب کرده است و با آن اعلام می کند که از کدام فرهنگ تبعیت می کند… ولی در جهان بینی انسان غربی پوشش یک امر فردی است، با این وجود سوال مهم این است که چرا وقتی این نحوه پوشش در انتخاب یک فرد به حجاب اسلامی منجر می گردد با او هم به لحاظ نظری و هم با وضع قوانین سختگیرانه مخالفت می کنند؟»

*

«قطعا حجاب یک محدودیت است، برای خانمی که خرید کرده و سبدی در دست دارد. برای خانمی که در باران باید مواظب خیس نشدن آن باشد و … اما چراغ قرمز هم یک محدودیت است ولی چرا مردم به آن تن می دهند؟ چرا بچه ها صبح زود از خواب بیدار می شوند و مدرسه می روند؟ چرا وقتی بیمار می شوید هر غذایی را نمی خورید و هزاران چرای دیگر که هیچ کس اعتراض نمی کند که این محدودیت ها را کنار بزن…»

برای خرید این کتاب خواندنی و جذاب کافی است با شماره تلفن ۳۳۳۵۵۵۷۷- ۰۲۱ تماس بگیرید.
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.