قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه شکست خورد

جام جم آنلاین: نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل در تلاش خود برای حمایت از مخالفان سوری شکست خوردند. تلاش این کشورها به خصوص برای ایجاد مناطق و گذرگاههای امن در خاک سوریه ناکام ماند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  المیادین،کشورهای عربی همچنین نتوانستند برای اعمال مجازات برضد سوریه و نیز درخواست از بشار اسد برای کناره گیری از قدرت به نتیجه ای برسند.

گروه کشورهای عربی پس از برگزاری نشستی در دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل، تدوین طرح قطعنامه ای را برای رای گیری، به روز جمعه موکول کردند تا به گونه ای تدوین شود که خواست جریانهای مختلف سیاسی را در سازمان ملل برآورده کند. این در حالی است که برخی فراکسیونهای سیاسی و در راس آنها گروه بریکس با این قطعنامه مخالفت کرده اند هر چند برخی جریانها نیز از آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین با این قطعنامه موافقند.
 
توطئه عربی برای صدور قطعنامه برضد سوریه

عربستان سعودی به نام کشورهای عرب عضو سازمان ملل در اقدامی نمادین چهارشنبه متن قطعنامه ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه و واگذاری قدرت به دولت انتقالی را خواستار شده است.

این قطعنامه که قرار است امروز به رأی گذاشته شود، به کارگیری سلاح های سنگین از جمله تانک و بالگرد را علیه تروریسته ها  محکوم کرده است.این در حالیست که عربستان ، قطر و ترکیه به شدت در حال تجهیز تروریست ها در سوریه به انواع سلاح های سبک و سنگین  هستند و سازمان ملل نیز دیروز ارسال سلاح از سوی ترکیه برای تروریست ها را تائید کرده است . گفته می شود مصر و بحرین نیز لابی گران این قطعنامه عربستان هستند.

فرانسه که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه آگوست میلادی از صبح چهارشنبه به عهده گرفته است،تشکیل جلسه ای در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت را به منظور رسیدگی به بحران سوریه مطرح کرده است.هنوز در این باره توافقی بین اعضای شورای امنیت صورت نگرفته است.

مجمع عمومی سازمان ملل پیش تر نیز قطعنامه ای را با صد و سی و هفت رأی موافق درباره سوریه تصویب کرده بود.قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل ضمانت اجرایی ندارد.

فعالیت مخفی آمریکا در سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به طور محرمانه مجوز حمایت مخفیانه آمریکا را از تلاشها برای شکست  بشار اسد، رئیس جمهور سوریه صادر کرده است.

دو مقام آمریکایی به سی ان ان گفتند که باراک اوباما دستوری را امضاء کرده که دال بر همین مساله است. مشخص نیست که این دستور چه زمانی صادر شده است و محتوای دقیق آن چیست؟ این دستور به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دیگر دستگاههای آمریکا این اجازه را می دهد که از مخالفان سوری حمایت مخفیانه بکنند .

حضور مزدوران در سوریه چهره واقعی آمریکا  و غرب را رسوا می کند

حضور جنگجویان خارجی و اعضای شبکه القاعده در سوریه باعث رسوایی غربی ها شده و فریبکاری های آنها را آشکار کرده است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه با اعلام این مطلب در گزارشی افزود:رسانه‌های مورد حمایت مالی کشورهای عرب خلیج فارس از ابتدای بحران سوریه کوشیده‌اند افکار عمومی را گمراه کنند و واقعیت ها را وارونه نشان دهند اما هر روز که می گذرد حقایق برای همه آنهایی که مسائل را پیگیری می کنند با توجه به اینکه شواهد و اطلاعات بیشتری درباره هویت جنگجویان در سوریه منتشر می شود روشن‌تر شده است.

بیشتر رسانه های جهانی تأیید می‌کنند که بیشتر جنگجویان را در سوریه اعضای شبکه القاعده تشکیل می دهند یا آنکه از اسلامگرایان تندرو هستند و در اردوگاه های آنان مزدورانی از ملیت های مختلف حضور دارند و بر اساس دستورات حامیانشان یعنی ترکها و قطری ها و سعودی ها عمل می کنند.آنها به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل با دولت و ملت سوریه جنگ می کنند.

با وجود آنکه نیروهای استعمارگر غربی در تلاشند حضور شبکه القاعده را در سوریه و گروههای جنگجوی بنیادگر مزدور در سوریه  کم اهمیت جلوه دهند تا حمایتشان را از گروههای تروریستی با ادعای حمایت از دموکراسی و آزادی توجیه کنند اما آنچه رسانه‌های جهانی نقل می کنند باعث شده است که دروغگویی و ادعاهای دولت های غربی بر ملا شود.

تحلیلگران سیاسی معتقدند شبکه القاعده که ستون فقرات جنگجویان ارتش موسوم به ارتش آزاد را تشکیل می دهد برگ برنده آمریکاست . از یک طرف شبکه  القاعده برای منافع آمریکا و قدرتهای غربی می جنگد و از طرف دیگر غربیها از این شبکه برای فریب دادن ملتهایشان استفاده می کنند .

همه می دانند که پایداری ملت سوریه در مقابل حمله واشنگتن و تل آویو و مجریانشان در منطقه ، اگر انسجام و همبستگی ملت و دولت و ارتش عربی سوریه نبود امکان پذیر نبود .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.