قطعه‌ای از حسام‌الدین سراج با شعر قیصر امین‌پور منتشر می‌شود/ همکاری در یک سمفونی ایرانی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سعید امیراصلانی، آهنگساز و تنظیم کننده؛ از همکاری مشترک خود با حسام سراج خبر داد و گفت: حاصل این همکاری در قالب آلبوم منتشر می‌شود.

سعید امیراصلانی؛ آهنگساز و تنظیم کننده از همکاری مشترک خود با حسام الدین سراج در قالب یک آلبوم از ساخته های خود خبر داد و گفت: این آلبوم یک سمفونی را شامل می گردد که با ارکستر بزرگ و در سبک و سیاق ارکستر ملی ضبط خواهد شد.

این آهنگساز در ادامه گفت: به دنبال همکاری من و حسام الدین سراج، در یک قطعه که هم اکنون تمامی مراحل خود اعم از ساخت، تنظیم، میکس و مستر را به پایان رسانده، تصمیم به همکاری مجدد در قالب یک آلبوم گرفته شد که این همکاری هم اکنون در دست انجام است و بنابراین است تا پایان سال ۹۲ منتشر و روانه بازار موسیقی شود.

وی افزود: آلبوم مشترک ما یک سمفونی متشکل از چند بخش است که همگی در فرم‌های ارکسترال نوشته شده است. ارکستری که برای ضبط این مجموعه بزرگ در نظر گرفته‌ایم، یک ارکستر بزرگ با استفاده از سازهای ایرانی است. بخش هایی از آن نوشته شده است و هم اکنون در حال اتمام آن هستم.

وی با بیان اینکه یکی از قطعاتی که محصول همکاری وی با حسام سراج است، هم اکنون آماده انتشار یافتن است، گفت: شعری که برای این قطعه موسیقی انتخاب شده ، یکی از معروفترین اشعار مرحوم قیصر امین پور است و قرار است تا هفته آینده در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد.

امیراصلانی که خود در زمینه ترانه سرایی فعالیت می کند، در ادامه تصریح کرد: مجموعه قطعات این آلبوم، قطعاتی باکلام است و در کلام آن از شعر شعرای معاصر و صاحب نام بهره خواهیم گرفت. فضای کلی کار نیز یک فضای معنوی است و بر همین اساس سعی کرده ایم اشعاری انتخاب کنیم که با این مضمون سنخیت داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا از موسیقی پاپ و آهنگسازی در این زمینه، به یکباره از موسیقی ایرانی سر درآورده است، گفت: آغاز کار من در موسیقی، با موسیقی سنتی همراه بوده است و در این زمینه سابقه طولانی دارم. قطعه ای نوشته بودم که دوستانم با شنیدن آن، حسام الدین سراج را برای اجرای آن پیشنهاد کردند. من نیز این موضوع را با ایشان مطرح کردم و همکاری ما اینگونه شکل گرفت و ادامه دار شد تا اینکه به ساخت یک آلبوم مشترک انجامید. امیدوارم این همکاری با استقبال خوب علاقه مندان به موسیقی همراه شود.

پایان پیام/۴۳

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.