قطعه‌بندی مرغ در مغازه‌ها مورد تایید دامپزشکی نیست

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با توجه به امکان آلودگی گوشت مرغ حین قطعه‌بندی در مراکز فروش و فروشگاه‌ها، این اقدام مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست.

 

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن دستور امروز به مناسبت آغاز هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران از افزایش ۲۰ درصدی صادرات داروهای دامپزشکی طی نیمه‌ی اول امسال خبر داد و گفت: اگر مشکلات تامین مواد اولیه داروهای دامپزشکی برطرف شود علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات هم خواهیم داشت و این امر منوط به تقویت تسهیلات و تامین مواد اولیه‌ی صنعت دارو است.

 

وی با بیان این‌که بیش از ۹۵ درصد نیاز داروهای دامپزشکی در داخل تولید می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیون یورو برای واردات واکسن و داروهای دامپزشکی هزینه شد.

 

به گفته‌ی رییس سازمان دامپزشکی کشور ۶۰ درصد از واکسن مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۴۰ درصد از نیاز داخلی باید از طریق واردات تامین شود.

 

دستور تاکید کرد: با توجه به این‌که اکثر داروهای دامپزشکی با ارز دولتی وارد می‌شوند، افزایش چندانی در قیمت داروهای دامپزشکی نخواهیم داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر علی‌رغم مشکلات برای واردات، اغلب داروهای مورد نیاز در بخش دامپزشکی در داروخانه موجود است و مشکلی در تامین و مصرف داروهای وارداتی نداریم.

 

او با بیان این‌که طبق برنامه‌ی پنجم توسعه باید سالانه ۲۰ واحد کشتارگاه دام و طیور در کشور به بهره‌برداری برسد، گفت: در حال حاضر ۲۱۸ کشتارگاه صنعتی طیور در کشور فعال بوده و ۸۴ کشتارگاه صنعتی در این بخش نیز در حال تاسیس هستند و کشتارگاه سنتی طیور دیگر وجود ندارند.

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۷۵۰ کشتارگاه سنتی دام در کشور وجود داشته که اکنون به ۲۹۰ کشتارگاه کاهش یافته است.

 

به گفته‌ی دستور در حال حاضر ۳۴۶ کشتارگاه سنتی و صنعتی دام در کشور فعال هستند که ۲۹۰ باب از این تعداد سنتی و بقیه صنعتی هستند، هم‌چنین ۵۶ کشتارگاه صنعتی در حال بهره‌برداری است.

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: پس از بروز زلزله در آذربایجان شرقی کمیته‌ی مدیریت بحران در این خصوص تشکیل شد و ۱۲ تن داروهای دامپزشکی در اختیار دام‌های این استان قرار گرفته و هم‌چنین واکسیناسیون‌هایی از قبیل هاری و شاربن انجام شده است.

 

دستور یادآور شد: سال گذشته براساس بازرسی‌های انجام شده در دو میلیون و ۶۰۰ هزار مرکز عرضه‌ی محصولات خام دامی بیش از ۹ هزار مورد پرونده تخلف تشکیل و رسیدگی شده است.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.