قطعی شدن حضور روسای جمهور کره شمالی و مصر در تهران/ رایزنی ایران برای افزایش سطح هیات روسی/ حضور پسر پادشاه عربستان

به گزارش خبرآنلاین، بعد از حرف و حدیث های فراوان درباره سفر دبیر کل سازمان ملل، در نهایت بان کی مون به تهران سفر می کند. چهره ای که در کنار محمد مرسی رئیس جمهور مصر می توانند جزو چهره های سیاسی مورد توجه رسانه ها در تهران باشند.

سفر مرسی هم بعد از آن قطعی شد که بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور دعوتنامه رسمی وی را به قاهره برد و محمود احمدی نژاد در گفت وگوی تلفنی با مرسی از وی جهت حضور در اجلاس تهران دعوت کرد.

همچنین «احوال پرسی گرم » روسای جمهور دو کشور در افتتاحیه اجلاس مکه، زمزمه حضور مرسی را تقویب کرد تا در نهایت دفتر ریاست جمهوری این کشور از حضور رئیس جمهو بزرگترین کشور عربی در تهران خبر داد.

در سوی دیگر، در حالی که انتظار می رفت بعد از حضور ایران در اجلاس مکه، عربستان برای نشان دادن حسن نیت با یک هیات عالی رتبه در اجلاس غیر متعهد ها شرکت کند، اما در نهایت«قائم‌مقام وزیر امور خارجه عربستان» به عنوان نماینده ویژه پادشاه این کشور در اجلاس نم شرکت می‌کند.

 آن گونه که ایسنا گزارش کرده است: عبدالعزیز بن عبدالله، پسر پادشاه عربستان است و از آن‌جا که وزیر امور خارجه این کشور در بیمارستان بستری است، قائم مقام وی(عبدالعزیز بن عبدالله) برای شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به تهران می‌آید.

هم‌چنین نماینده‌ای از روسیه در این نشست حضور پیدا می‌کند و ایران در حال رایزنی است تا سطح هیات روسی شرکت‌کننده در این اجلاس را بالاتر ببرد.

 /۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.