قطع تحریم‌های فراقطعنامه‌ای دستاورد سفر هیئت ایرانی به نیویورک خواهد بود

فروردین ۱۴۰۳

یک حقوقدان با اشاره به سفر اخیر هیئت ایرانی و رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: دستاورد این سفر بدون شک سبب از بین رفتن تحریم‌های فراقطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

“محمد ادیب” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأثیر سفر اخیر هیئت ایرانی و رئیس‌جمهور به نیویورک در تحقق مطالبات حقوقی کشورمان در عرصه روابط بین‌الملل گفت: سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان‌ملل که بیان راه‌حل‌ها و ارائه راهکار به منظور حل مشکلات موجود در عرصه سیاست خارجی پرداخت، در جهت دستیابی به مطالبات حقوقی کشورمان مثبت ارزیابی می‌شود.
 
وی ادامه داد: سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان مکانی است که در حاشیه آن سران ملت‌ها در ارتباط با برخی مسائل با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند و تصمیماتی را در راستای حل مشکلات اتخاذ می‌کنند.
 
ادیب با اشاره به اینکه سازمان ملل مرجع گرفتن حق و حقوق کشورها نیست، گفت: مطلع کردن کشورهای دیگر با حضور در مجامع بین‌المللی سبب ایجاد تغییر در آرا بعدی نمایندگان کشورها و در قطعنامه‌ها خواهد شد.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: دستاورد سفر هیئت ایرانی به مجامع بین‌المللی بدون شک سبب از بین رفتن تحریم‌های فراقطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.