قطع خدمات درگاه بانکداری الکترونیکی ۱.۵ میلیون دارنده کارت های بانکی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

قطع خدمات درگاه بانکداری الکترونیکی ۱.۵ میلیون دارنده کارت های بانکی | چاپ |
چهارشنبه ۰۹ مرداد ساعت ۱۷:۰۵ حدود ۱.۵ میلیون دارنده کارت های بانکی بانک صادرات از صبح دیروز در دریافت خدمات بانکی از طریق درگاه های بانکداری الکترونیکی دچار مشکل شده اند. به گزارش  خبرگزاری تسنیم، از بامداد روز سه شنبه تمام دارندگان کارت های بانکی بانک صادرات که از طریق یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیکی( پی اس پی ) نسبت به دریافت خدمات بانکی اقدام می کردند، دچار مشکل شده اند.
پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد این مشکل از ناحیه خود بانک صادرات و در پی مسدود کردن «بین» پی اس پی ارائه دهنده خدمات به این کارت ها بوجود آمده است.
یکی از مسئولان این پی اس پی که جزو شرکت های دارای مجوز از شاپرک است به خبرنگار ما گفت: ارائه خدمات تا صبح روز سه شنبه طبق روال همیشه ادامه داشت اما به ناگاه بین شرکت ما از طرف بانک صادرات مسدود شد.
وی در مورد اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکل دارندگان کارت گفت: مراتب را به مدیران شاپرک و بانک مرکزی اطلاع داده ایم و ظاهرا موضوع در حال پیگیری است.
یک مقام مسئول نیز در این رابطه گفت: هزینه ای که بانک ها برای ارائه این خدمات باید بپردازند، سبب شده تا مدیران بانکی نسبت به ادامه این سرویس ها دچار تردید شوند هر چند که چنین خدماتی جزو سرویس های معمول بانکداری الکترونیکی در جهان است و مشتریان بانک ها حق دارند از آن برخوردار باشند.
گفتنی است، در صورت ادامه این نوع اقدامات از سوی بانک ها درآینده نزدیک شاهد کاهش اقبال عمومی به خدمات بانکداری الکترونیکی و موبایلی خواهیم بود که آثار زیان بار آن برای اقتصاد و محیط زیست کاملا واضح است بنا بر این ضروری است مسئولان بانک مرکزی و شاپرک هر چه سریع تر نسبت به الزام بانک ها برای برقراری این نوع سرویس ها اقدامات مقتضی را انجام دهند.‬


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.